Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nápad na systém úkolů pro hrdiny a Zorkala
OdeslatNapsal: 13.9.2007, 13:18 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 07.9.2007, 10:50
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha
Nejdřív mě napadlo, že by každý hrdina dostal skrytě na začátku hry nějaký úkol a Zorkal by jich měl 5. Ale pro tento systém úkolů by se asi těžko vymyslela vhodná aplikace klasického questu dones něco někam. (Pokud by hrdina sebral např. žeton symbolizující to něco, bylo by Zorkalovi hned jasné, co má za úkol). A taky by to bylo dost podobné stávájícím požehnáním a rituálům.

Druhá možnost a to, že by se rozdaly na začátku hry úkoly odrkyté, sice umožní širší spektrum úkolů, ale zase by v nich nebyl žádný prvek překvapení a náhody.

Napadlo mě tedy oba přístupy spojit a přidat do toho ještě střídání dne a noci. Úkoly bych si představoval tedy takto:

Pro Zorkala i Hrdiny by byl určitý počet kartiček úkolů. Na začátku hry by se zamíchaly (každý balíček zvlášť). Na konci tahu Pána Dornu při otáčení žetonu dne a noci, by Zorkal skrytě zpřístupnil jeden úkol. Když by nastávala noc tak pro sebe a když den, tak pro hrdiny. V následující změně den na noc by se Zorkalův úkol odkryl i Hrdinům a při noc -> den Hrdinský úkol Zorkalovi. Na začátku třetího dne/noci (otočení žetonu), pokud by nebyl úkol splněn, by se opět skrytě vyložil nový, a starý by se odložil. Celkem by tedy měla každá strana na splnění svého úkolu 4 tahy. (Zorkal: noc, den, (odkrytí) noc, den; hrdinové: den, noc, (odkrytí), den, noc.) Z toho první dva tahy je pro druhou stranu neznámý, a pokud ho rychle splní, mohou překvapit.
Při splnění úkolu, by se vyložil nový v příští přislušné fázi změny dne a noci. Nevim jestli jsem to popsal dost jasně. Takže uvedu příklad:

Začíná nová hra, Zorkal odehraje první tah a otáčí žeton dne a noci na noc. Zároveň si vezme z balíčku svých úkolů kartu a skrytě si ji přečte. Odehrají tah hrdinové, a opět Zorkal. Otáčí žeton z noci na den a zároveň si hrdinové vezmou skrytě úkol (který mouhou plnit společnými silami). Hrají hrdinové a opět Zorkal. Nastává opět přechod ze dne na noc. Zorkal odkryje svůj úkol. Tah hrdinů a Zorkala. Noc se mění na den a svůj úkol odhalují hrdinové (pokud ho už nesplnily). Opět táhnou hrdinové a Zorkal. Nastává přechod ze dne na noc a Zorkal si bere skrytě nový úkol a starý odloží. A v další změně i hrdinové.

Pokud jsou podmínky pro úkol splněny a je zakrytý tak se samozřejmě odhalí druhé straně a je splněn a odložen. V následující příslušné fázi přechodu dne a noci si bere nový.

Doufám, že jsem to vysvětlil dostatečně. Herně to asi přejde rychle do krve. V tomto systému je možnost překvapení, pokud je úkol splněn rychle. Po dvou tazích se o něm dozvídá i druhá strana a může případně reagovat. Myslím, že 4 tahy na splnění je asi tak akorát (tedy pokud by měly být úkoly časově omezené).

A teď již pár příkladů úkolů.

Pro Zorkala

Tlupa zombií
Pokud je na polích hřbitova v jeden okamžik 4 a více zombií, objeví se na libovolném volném poli hřbitova další zombie.

Případně lze i naformulovat, že v příštím vyvolávání může Zorkal povolat zombii navíc.

Kostlivá kohorta
Pokud je na polích krypty v jeden okamžik 4 a více kostlivců, objeví se na libovolném volném poli krypty další kostlivec.

Zanícené rány
Pokud nemá žádný z hrdinů maximální počet životů pro svou úroveň, může Zorkal dvěma (?) hrdinům odebrat po kapce krve.

Všestranná armáda
Pokud Zorkal kontroluje v jednom okamžiku od každého typu nestvůry, může ve svém následujícím tahu vyvolat jednu slabou a silnou nestvůru navíc.

- úkol, který je splněn, pokud jsou obsazena černá pole nestvůrami.

Pro hrdiny

- možnost oživení mrtvého hrdiny, pokud se ostatní nebudou hýbat a zaplatí určitý obnos krve

- donést popraveného nebožtíka ze šibenice (černé pole vpravo od temného chrámu) na hřbitov, aby tak došel svého pokoje, po splnění odměna (Zorkal, třeba nemůže několik tahů líhnot zombie)

- něco udělat ve zřícenině, a dalších černých polích

- lov určitého druhu nestvůr

atd.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 14.9.2007, 09:21 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 22.8.2007, 15:14
Příspěvky: 160
Bydliště: kousek od Prahy
systém plnění a hlavně losování úkolů je to, co se mi asi nejvíce nelíbí na Říši snů a v Dornu bych úkoly vážně raději neviděl

_________________
Věčněnespokojený zelený lesní mužíček


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 14.9.2007, 09:35 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 01.12.2006, 19:42
Příspěvky: 258
Ukoly jsou urcite zajimave, jenom bych se bal toho sloziteho pocitani casu, navic zvlast pro hrdiny a pro Zorkala... Mozna by bylo jednodussi, kdyby kazdy hrdina dostal spolu s Pozehnanim i jeden tajny osobni ukol. Zorkal by mel taky takovou sadu ukolu, ktere by si mohl jen tak bokem plnit.
Moji demonickou mysl samozrejme napada, ze by nekteri Hrdinove mohli mit jako ukol zbavit se nejakeho Prokleti - treba ze nemuzou mit vic nez jeden Predmet, nebo ze nesnesou byt tesne vedle druheho hrdiny... :)


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 14.9.2007, 10:46 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 07.9.2007, 10:50
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha
Říši snů jsem nehrál, takže nemohu soudit. A počítání času se jeví na první pohled složitě, ale při hře se podle mě rychle zažije. Nechtěl jsem, aby se systém úkolů podobal losování rituálů a požehnání, ale možná to tak bude jednodušší.

To prokletí, "Nemám rád ostatní" je supr. Aspoň by hrdinové nechodili stále v sevřené formaci.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 18.9.2007, 18:46 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 22.8.2007, 15:14
Příspěvky: 160
Bydliště: kousek od Prahy
víte, čím více se do hry zapojí náhodných prvků, tím větší roli náhoda bude mít :) - jsou postavy, které předměty přitahují, jiná zase předměty skoro nepotřebuje - a když to schytají "nevhodně", bude to rána do rovnovážnosti hry a to by byla škoda. Můj názor je ten, že samotná požehnání jsou ažaž :)

_________________
Věčněnespokojený zelený lesní mužíček


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 05.11.2007, 20:02 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 04.11.2007, 23:05
Příspěvky: 17
Bydliště: Neratovice
Víte obecně tady vidím různá vylepšení a rozšíření... Problém Dornu je, že jakmile ho začnete brát trochu vážně, což já ho docela beru, tak strašně roste hrací doba... A s těmahle všema navrhovanýma rozšířeníma by se ještě prodloužila.

Podle mě to chce rozšíření materiálové, a ne časové... Já osobně se spokojím s přidáváním nových předmětů, požehnání a rituálů...


Nahoru
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přeskočit na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits  
Český překlad – phpBB.cz