www.dorn.cz
http://dorn.cz/forum/

Artefakty - konecne!
http://dorn.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=314
Stránka 1 z 3

Autor:  zorkal [ 28.5.2007, 08:32 ]
Předmět příspěvku:  Artefakty - konecne!

Abychom to tady trochu rozproudili, zde je "oficialni" navrh na dopneni hry o schopnosti jednotlivych artefaktu. Zelgaris mozna brzy doda i pekne nakreslene karticky pro tisk. Budeme radi, kdyz napisete do game-reportu vase dojmy a pripadne nejasnosti.

Pri priprave hry se Artefakty na herni plan umisti licem dolu, aby nikdo nevedel, kde ktery z nich je.

Pri sebrani druheho Artefaktu se objevi 2 silne nestvury, pri sebrani tretiho 3 silne nestvury navic. Za kazdy dalsi sebrany artefakt se vylihnou take 3 silne nestvury navic.

Hrdinove si mohou Artefakty predavat stejne jako Poklady. Jednotlive artefakty svym drzitelum pridavaji tyto schopnosti, ktere hrdina muze pouzivat, pokud ma Artefakt u sebe:

Morhenova sekera – Hrdina svym jednim utokem zabije jakoukoliv nestvuru na sousedicim poli (nemohou pouzivat hrdinove, co utoci pouze kouzly). Zorkala Morhenova sekera zasahne pouze za 1 zivot.

Morhenuv mec – Pokud je hrdina zasazen, ztraci jedna z utocicich nestvur, kterou si hrdina vybere, jeden zivot. Lze pouzit za tah Pana Dornu pouze jednou. Morhenuv mec se neda vykryt.

Morhenuv stit – Hrdina vykryje v kazdem tahu Pana Dornu o jeden utok navic.

Morhenuv prsten – Hrdina ziskava v kazdem tahu jeden utok nebo jedno kouzlo navic.

Morhenuv amulet – Hrdina si na konci kazdeho tahu vyleci jeden zivot.

Morhenova hul – Hrdina, ktery utoci kouzly, ziskava v kazdem tahu jeden utok kouzlem navic. Kazdemu hrdinovi hul umoznuje seslat pri utoku misto vsech svych standardnich utoku Almanorovo kouzlo Ohniva koule, musi ale za seslani zaplatit 1 Kapku krve.

Autor:  Vilda [ 28.5.2007, 12:23 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle vypadá velice pěkně. Na první dojem se mi jen možná zdála předimenzovaná hůl, na podrobné rozmyšlení pak už zase ne, to budu muset ověřit praxí. Rozhodně použijeme v nejbližší hře.

BTW: Zorkale, dávám dohromady ten report, přece jen už je to dýl, tak musím vzpomínat. Ale bude :)

Autor:  nightfall [ 28.5.2007, 13:51 ]
Předmět příspěvku: 

Taky se mi ty vlastnosti libi. Jen by se mozna mohl upravit maximalni pocet artefaktu, ktere muze mit jedna postava soucasne u sebe. Napriklad na dva.

Autor:  Vilda [ 29.5.2007, 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Tak, neše první zkušenost s artefakty je tady http://www.dorn.cz/forum/viewtopic.php?t=316

Jen co mě ještě napadlo později, artefakty vcelku posilují postavy, zvláště když jich mají více a smrtí postavy o ně nepřichází jako o předměty a vyplatí se jim jich po té sbírat více než potřebné 3. Možná bych proto ještě navrhnul další zvyšování počtu silných nestvůr aritmetickou řadou (4. artefakt 4 nestvůry a tak dál)- potřebné 3 artefakty pro ukončení hry to podle stávajícího návrhu neovlivní a s tím jak by postavy chtěli posilovat dalšími artefakty, bude proti nim Zorkal dostávat více nestvůr - Equivalent prize.

Autor:  666 [ 29.5.2007, 12:14 ]
Předmět příspěvku: 

"Morhenova sekera – Hrdina svym jednim utokem zabije jakoukoliv nestvuru na sousedicim poli (nemohou pouzivat hrdinove, co utoci pouze kouzly)."

Platí to i na Zorkala (ktrý je, technicky vzato, nestvůrou)? To by potom byl hodně silný artefakt...

Autor:  Vilda [ 29.5.2007, 13:11 ]
Předmět příspěvku: 

Zorkal je technicky vzato nestvůra až po otevření brány. Ještě se mi nestalo, že by hrdinové otevřeli bránu a Zorkal přežil, ale situaci nevylučuji. Nicméně zorkalův "plášt nespočetných slz" mu dává imunitu na požehnání a poklady, takže si myslím, že by se měl rozšířit i na artefakty - samozřejmě zaáleží to na autorech.

Autor:  nightfall [ 29.5.2007, 13:11 ]
Předmět příspěvku: 

666: To je snad jasne ze neplati :roll:

Nebo by tam mohlo byt radsi napsane, ze hrdina se sekerou dava 2 zraneni...tim automaticky zabije kazdou nestvuru, ale ne Zorkala..tomu by misto jednoho ubral 2 zivoty

Autor:  nightfall [ 29.5.2007, 13:30 ]
Předmět příspěvku: 

A jinak mam pocit ze ty artefakty budou mozna prilis zvyhodnovat postavy. Zorkal sice dostane 2 nebo 3 silne nestvury, co neni malo, ale porad jsou to jen nestvury. Kdyz mu chcipnou tak je tam kde byl, zatim co hrdinum artefakty zustavaji.
Co kdyby se zavedlo, ze artefakt si od zabiteho hrdinu muze vzit a jeho vlastnosti pouzivat i silna nestvura nebo Zorkal?

Autor:  Vilda [ 29.5.2007, 17:39 ]
Předmět příspěvku: 

nightfall píše:
Nebo by tam mohlo byt radsi napsane, ze hrdina se sekerou dava 2 zraneni...tim automaticky zabije kazdou nestvuru, ale ne Zorkala..tomu by misto jednoho ubral 2 zivoty

To není tak úplně pravda. Duchovi by díky bloku zůstal život, zatímco takhle ho sekera zabije.

nightfall píše:
Co kdyby se zavedlo, ze artefakt si od zabiteho hrdinu muze vzit a jeho vlastnosti pouzivat i silna nestvura nebo Zorkal?

Nejsem si jistý, jestli by to už zbytečně moc nepřekombinovalo hru. To už by je mohli rovnou i sbírat :) Navíc přihlédněme ke zdravému rozumu - který duch či mumie by používali předměty.

Nejsem si ani jist, jestli by bylo vhodné omezovat počet artefaktů u jedné postavy. Pak by nebylo možné, aby jedna postava dokončila hru, čehož by, dle mého názoru, některé, spolu s vhodnými artefakty, byly schopné. Např. Ragnar nebo Vargen.

Mno, postřehů máme spoustu, teď ještě vyjádření autorů :)

Autor:  nightfall [ 29.5.2007, 18:03 ]
Předmět příspěvku: 

Jo to mas pravdu..na ducha jsem zapomnel :?

Ale co se tyce toho dokonceni hry jednou postavou, tak pokud umrou vsichni ostatni hrdinove tak hraci zrejme neco delali spatne (nebo Zorkal hral dobre) a nemaji duvod vyhrat. Boostovani jedne postavy tim, ze si nabere vsechny artefakty mi trochu smrdi power-gamingem ve stylu Diabla, kdy jeden hrdina bude behat po hracim planu a kosit vsechno co mu bude stat v ceste a vytrati se tim nutnost spoluprace s ostatnimi.

Ale sam jsem tu hru s novyma vlastnostma artefaktu jeste nezkousel, takze zatim nebudu delat ukvapene zavery a nejdriv to otestuji v te podobe jak je ted :)

Autor:  rauksul [ 01.6.2007, 22:37 ]
Předmět příspěvku: 

také se přikláním k omezení maximálního počtu artefaktů u jedné postavy, já bych však klidně povolil jen jeden (nebo jen jeden aktivní, ale už vidím zavádění něčeho podobného...), s tím, že počet by bl na začátku 1, p smrti první postavy 2... koresponduje to tím, že artefakty, jakožto klíče musí být nějak 'použity' k otevření brány, a zárověˇb to v případě úmrtí jedné/více postav davá šanci jak otevřít bránu, tak dělá postavy teoreticky vzhledem k možnosti mít víc artefaktů než jinak paradoxně silnější (tedy neplatí že jakmile postavám někdo umře, už to jde dobrát jen ztuha)

a mimochodem, stalo se mi, že Zorkal otevření brány přežil :-)

Autor:  D.E. [ 03.6.2007, 02:19 ]
Předmět příspěvku: 

IMHO není potřeba omezovat počet artefaktů, které hrdina může mít, ale počet artefaktů, které může používat v rámci svého tahu na jeden. Tudíž může mít hrdina artefakty třeba všechny, ale je mu to téměř k ničemu, protože pět z nich bude konstantně nevyužito, pokud se artefakty nerozdělí mezi hrdiny. Pokud se hrdinové nejsou schopní ani domluvit na tom, že holt jeden hrdina předá svůj přebytečný artefakt druhému, aby se daly používat oba, těžko si představit, že by takoví "hrdinové" byli pro Zorkala výzvou. Ve hře jde o kooperaci. Tedy o to, aby každý hrdina dostal ten jeden artefakt, kterým týmu bude nejprospěšnější.

Krom toho, potřeba jsou tři artefakty, takže žádné zvyšování počtu aktivních by nemělo smysl při smrti dvou postav. Zbývající tři by mezi sebou měli artefakty rovnoměrně rozdělené. A tři postavy jsou IMHO tak ta hranice pro to, aby se hrdinové probili do rituální místnosti, otevřeli bránu a sejmuli Zorkala, což je u dvou hrdinů už hodně nepravděpodobné a to, jestli bude moci v takové situaci používat dva artefakty je poměrně irelevantní. Stejně bych byl pro nesení libovolného počtu, ale používání jen jednoho artefaktu v rámci jednoho dne/noci ať je hrdinů kolik chce. Je to "realističtější" a když se většina hrdinů nechá pozabíjet, tak mají holt smůlu a z nikoho se smrtí jedné z postav nestane Rambo, co se zároveň ohání mečem, sekerou, holí a přitom se kryje štítem....

Autor:  zorkal [ 03.6.2007, 19:58 ]
Předmět příspěvku:  pocet artefaktu

Souhlasim s tim, ze Morhenova sekera by Zorkala mela zasahovat za 2 zivoty, rozhodne by ho nemela na jednu ranu zabit, radeji to rovnou preformuluju.

Uz jste nekdo zkouseli dohrat hru s jedinym hrdinou? Podle me mu ani tri artefakty najednou nepomuzou. Pred omezovanim bych radeji pockal na nejaky opravdu katastroficky report.

Ohniva hul mi neprijde zase tak silna v pripade, ze hrdina musi zaplatit kapku krve a jeste prijde o vsechny svoje standardni utoky. Navic to zranuje i hrdiny, a kdyz si Zorkal dava pozor, tak to takovou paseku udelat zase nemuze. Pred omezovanim bych tedy taky pockal na nejaky dalsi report.

V podstate souhlasim, ze za ctvrty artefakt by se mely vyvolat ctyri nestvury navic, za paty pet a za sesty sest, aby to hrdiny tak nelakalo - sbirani dalsich artefaktu hru zbytecne prodluzuje.

Me prijde asi nejsilnejsi Amulet, ktery automaticky kazde kolo vyleci jeden zivot - co takhle ho omezit, ze funguje jenom ve dne?

Diky za komentare a dalsi postrehy vitany!

Autor:  Vilda [ 04.6.2007, 04:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: pocet artefaktu

zorkal píše:
Ohniva hul mi neprijde zase tak silna v pripade, ze hrdina musi zaplatit kapku krve a jeste prijde o vsechny svoje standardni utoky. Navic to zranuje i hrdiny, a kdyz si Zorkal dava pozor, tak to takovou paseku udelat zase nemuze. Pred omezovanim bych tedy taky pockal na nejaky dalsi report.


Ach tak, nedorozumění při čtení. Vypadlo mi slovíčko všech :) Pak to rozhodně nemá takovou sílu a 1 ohnivá koule je vcelku fajn.

Autor:  THEO [ 04.6.2007, 16:06 ]
Předmět příspěvku: 

Problem s kumulovanim artefaktu by se vyresil, pokud by kazdy artefakt mohl pouzivat pouzivat prave jeden hrdina. Bylo by to z hlediska pravidel jednodussi a logictejsi vzhledem k jejich specializaci:
Sekera - Choros
Stit - Kaerdrak
Mec - Ragnar (mozna jen obycejny utok navic, na to ze ma byt kosic tech regulernich utoku tolik nema. Ten dalsi utok z obrany se mi zda uz moc zeslozitujici.)
Hul - Almanor (+ za kouzla seslana holi by neplatil krvi)
Prsten - Gor (+ nemusel by platit krvi za zadna kouzla - to mi u nej chybi)
Amulet - Vargen
Pak by se ani nemuseli lihnout cervene potvory a artefakty otacet licem dolu. Postavy by si dosli jen pro ty, co mohou uplatnit a tech by nebylo tolik. Mozna by to jeste chtelo nejake dalsi artefakty pro Riel, Eleanor a Guelina (luk na dostrel, boty na vetsi pohyb, ci probihani potvor) a tim, ze by se artefakty na zacatku nahodne vylosovaly (pred nebo po vyberu postav?) postavy by museli vice uvazovat o tom, koho vzit do sestavy.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/