Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 29.3.2008, 12:36 
Offline
 Profil

Registrován: 29.3.2008, 12:09
Příspěvky: 3
V novinkách se píše, že zvažujete možnou re-edici. Pokud můžu, měl bych pár námětů na zpracování hry. Nejsou nijak kritické a hra je fajn, ale celkově by mohly zlepšit dojem:

1, bylo by dobré, kdyby herní návod byl barevný a vytištěný na pořádném papíře. V naší hře máme několik šedých A4, které nepůsobí moc dobře. Chtěl jsem si vytisknout návod barevně na vlastní tiskárně, ale zjistil jsem, že i tady na WEBu je jenom černobílá verze.

2, možná by stálo za úvahu závaly zobrazovat pomocí šedých kostek - dalo by se na nich vidět, jak je zával silný a postupně sílu měnit.

3, přidat do krabice jednu zelenou a jednu bílou slzu. Podařilo se nám jednu bílou ztratit a sice máme náhradu, ale originál je originál

4, na zadní stranu karet hrdinů dát popis postavy, co je tady na WEBu. A stejně tak rozšířit bestiář o nějaký podrobnější popis nestvůr.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 31.3.2008, 10:41 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 03.1.2008, 10:47
Příspěvky: 98
Nejsem sice autor, ale Tvoje náměty by většinou zdražily samotnou hru. Co se týká návodu, ten je důležitý jen pro prvních pár her, pak už většinou pravidla umíš a není třeba, aby byl barevný. Zával je taky myslím dobře řešen v tom, že počet životů je znázorněn pomocí počtu "plíšků", které jsou na sobě. Jediný případ, kdy vadí, že jich je jen šest, je pokud se hraje na závaly a ještě si Zorkal vylosuje Země se probouzí. Ale to se dá nahradit jinými žetony. K tomu třetímu bodu, taky jsem přemýšlel, že by tam mohlo být i něco navíc, ale každý může ztratit něco jiného, Tys zatratil bílou slzu, ale někdo zas může ztratit slabou příšeru. A dávat tam od každého náhradní díl by prodražilo samotnou hru. Myslím, že třeba zrovna ty průhledné kamínky jdou sehnat v obchodech nebo pokud pošleš autorům mail, že Ti něco chybí, rádi určitě pomůžou. Ty popisy proč ne, ale nevím jak bys chtěl ještě podrobněji popsat nestvůry.


Naposledy upravil Carcharias dne 31.3.2008, 12:18, celkově upraveno 1

Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 31.3.2008, 10:46 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 03.1.2008, 10:47
Příspěvky: 98
Pořád přemýšlím, kde jsem ty kamínky viděl, ale myslím, že to mohly být dekorační kamínky, co se prodávají v květinářství. Myslím, že jsem je viděl v nějakých vázách.

Třeba tady jsem to vygooglil: http://www.svatebni-dekorace.cz/?p=prod ... y,-kaminky


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 31.3.2008, 14:46 
Offline
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ  Profil

Registrován: 11.12.2006, 22:49
Příspěvky: 9
Bydliště: Prágl
Byla by to škoda, tisknout to v barvě bude to zbytečně dražší, ale ty kameny by se hodili. Hrajem to s děckama na táboře a jen čekám kdy se co poztrácí a ty zelené a bílé by se hodili.

_________________
Kdo si hraje nezlobí


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 31.3.2008, 15:46 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 03.1.2008, 10:47
Příspěvky: 98
Fanouus píše:
Byla by to škoda, tisknout to v barvě bude to zbytečně dražší, ale ty kameny by se hodili. Hrajem to s děckama na táboře a jen čekám kdy se co poztrácí a ty zelené a bílé by se hodili.


Nechci nikomu dělat reklamu, byl to jeden z prvních vygooglovaných odkazu na dekorativní kamínky, ale v tom odkazu co jsem dal výše, mají cca 50 kamínků za 39 Kč. Takže se budou dát sehnat určitě i jinde.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 06.4.2008, 12:23 
Offline
 Profil

Registrován: 29.3.2008, 12:09
Příspěvky: 3
Carcharias píše:
Nejsem sice autor, ale Tvoje náměty by většinou zdražily samotnou hru. Co se týká návodu, ten je důležitý jen pro prvních pár her, pak už většinou pravidla umíš a není třeba, aby byl barevný. Zával je taky myslím dobře řešen v tom, že počet životů je znázorněn pomocí počtu "plíšků", které jsou na sobě. Jediný případ, kdy vadí, že jich je jen šest, je pokud se hraje na závaly a ještě si Zorkal vylosuje Země se probouzí. Ale to se dá nahradit jinými žetony. K tomu třetímu bodu, taky jsem přemýšlel, že by tam mohlo být i něco navíc, ale každý může ztratit něco jiného, Tys zatratil bílou slzu, ale někdo zas může ztratit slabou příšeru. A dávat tam od každého náhradní díl by prodražilo samotnou hru. Myslím, že třeba zrovna ty průhledné kamínky jdou sehnat v obchodech nebo pokud pošleš autorům mail, že Ti něco chybí, rádi určitě pomůžou. Ty popisy proč ne, ale nevím jak bys chtěl ještě podrobněji popsat nestvůry.



Upřimně řečeno Dorn zase tak levný není na to, aby v něm nešlo udělat pár drobností, které zlepší první dojem, který se o něm dá v obchodě získat a který u neznalců rozhoduje o koupení. Pokud můžu mluvit sám za sebe, tak jsem šel do obchodu koupit Proroctví, které neměli. Nechal jsem si tedy doporučit co mají podobného z her, ve kterých mají hráči postavu s vývojem. Dorn byl Altar, byl v češtině a navíc jsem neviděl dovniř - kdybych měl možnost uvidět ten návod, tak ta koupě mohla dopadnout úplně jinak. Dle mého názoru je pro kupujícího poměrně jedno, jestli při ceně kolem 650 Kč zaplatí o 50 Kč víc nebo míň, ale na druhou stranu pokud není zapálený fanda a hru si vybírá z ostatních v obchodě, tak dotažení detailů za ten pokus stojí.

Stejně tak je to s náhradními komponentami, značkami závalů a podobnými - opravdu se dají nahradit a opravdu to není klíčové. Ale je to jedna z těch drobností, které naznačují, že si vydavatel/autoři dali s hrou velkou práci a že se snažili myslet i na nepříjemnosti, které s hrou můžou nastat. Tedy, že je hodně pravděpodobné, že i hra samotná bude dobře promyšlená a odladěná.

Co se týká popisu nesvůr, tak doporučuji bestiář DrD a podobných. Tam by taky stačily dvě věty a pár čísel - přesto je tam k nestvůrám podstatně více - proč asi? Z hlediska pravidel je to nanic, ale dost to pomáhá dovářet atmosféru.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 08.4.2008, 09:04 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 22.8.2007, 15:14
Příspěvky: 160
Bydliště: kousek od Prahy
já osobně bych co nejvíc informací a popisů tahal na web, když už tady ta doména je, a na papíře bych nechal jen to nejnutnější - ať jsou lidi vyzývání k návštěvě webu a třeba přispění svých postřehů :)

_________________
Věčněnespokojený zelený lesní mužíček


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 12.4.2008, 08:44 
Offline
 Profil

Registrován: 01.11.2007, 07:43
Příspěvky: 16
Ja osobne bych hraci plan nezvetsoval. Bojim se toho, aby Dorn nepopadl jako Proroctvi, kde se jedna hra s jednim (ne dvema) rozsirenim hraje asi sest hodin. Spise bych do rozsireni chtel nove postavy, predmety a dalsi veci, ktere by prilis hru neprodlouzili.

Jako jednu z takovych veci bych videl OBCHOD. Kazdemu predmetu by se priradila jeho cena, za kterou by se pak mohl v obchode prodat (popripade za jeji polovinu). V obchode by se nalezaly jak veci cenne, tak veci obycejne a pokud by postavy mely dost penez, mohly by si je koupit. Krome prodavani predmetu by postavy mohly ziskat penize i nalezenim na miste pokladu, zabijenim nestvur nebo jim na zacatek pridelit urcite mnozstvi penez.

Dale jsem prolistoval pravidla Draciho doupete a vybral nektere predmety, ktere v Dornu jeste nejsou, ale ktere by mohly byt zajimave. Zavedl bych i predmety trvale, ktere po pouziti nemizi a jejich pouziti se nepocita (pocita) do poctu jednoho pouziteho predmetu na kolo. Jako trvale predmety navrhuji:
Prsten cerne vodomerky- Umoznuje v bazinach kracet po vode jako po pevnem povrchu. Nedovoluje pres vodu utocit lukem nebo kopim.
Prsten knizete D'Raguly- Postava ziskava utok navic, ale od prvniho pouziti se za kazde kolo musi zaplatit kapka krve. Pokud se nezaplati, prsten zanika. Prsten si postavy mohou predavat, mozna by tedy i slo, ze nekdo zaplati krev, dale preda a ten, komu byl predmet predan ma o utok navic.
Elfi boty- K pohybu se prida jeden bod. Od prvniho pouziti se nemohou predavat jinym postavam.
U trvalych predmetu je treba si dat velky pozor na to, aby predmety nebyly moc silne (zadny utok navic), popripade dat takove predmety do obchodu a pozadovat za ne velkou cenu.

Docasne predmety:
Etericky olej- Postava se stava mlhou (neviditelnou), nemuze toto kolo utocit, ale pristi kolo se nemuze utocit na ni. Pohyb se muze zvetsit nebo zmensit.
Jed- Po namazani na zbran zbran ubira dva zivoty. Jedna se o jeden utok, takze duch tuto zbran vykryje nebo po zasahu umre. Namazat se smi pouze zbrane, u nichz to dava smysl, tedy zbrane na blizko, mozna sipy, v zadnem pripade nemuze pouzit Almanor.
Dym (Ohen)- Vytvori se urcita oblast (1 pole, 1 pole a sousedni,...), pres kterou se bud nemuze prochazet nebo nestvura ci hrdina, ktery prosel dostava najeky postih- ztraci zivot, nemuze utocit, snizi se mu pohyb,... Dym trva po konce kola hrdina, pote Zorkalovo kolo a jeste kolo hrdinu, pote zmizi.
Nebezpecne ovoce- Vrhaci zbran s dosahem tri (nebo vic), ktera po dopadu zrani za jeden zivot. Ackoli je to magicka zbran, duch ji muze vykryt.
Ohnivy dest- Urci se jedno pole v dosahu. Na zacatku dalsiho kola hrdinu jsou vsechny nestvury a hrdinove, ktere se nachazeji do vzdalenosti dvou poli od urceneho pole zraneny za dva zivoty.
Zmam- Zmami se jedna nestvura v dosahu, ktera se pristi kolo nemuze hybat, utocit nebo je nejak jinak omezena.
Jasnovidnost- Vsem hracum se ukazi prvni tri karty pokladu a zase se zpatky vrati do balicku pokladu. Mozno udelat silnejsi variantu, kde je moznost tyto tri karty ulozit v jinem, ale pro vsechny znamem, poradi.
Pritahnuti- Hrdina si k sobe muze pritahnout nestvuru do vzdalenosti pet policek, pokud nic (ani hrdina) neblokuje v ceste.

Jako nove hrdiny by bylo mozne zavest hranicare, ktery ma na zacatku psa, ktery ma pet zivotu a jeden utok, dale se nezlepsuje a pri jeho smrti dostava hranicar postih nebo berserkra, ktery by jako jediny z hrdinu nemel blok, ale zato uz na prvni urovni dva utoky. Pokud by mu zivoty klesly pod urcitou moc, rozzuril by se dostal by utok navic. Dale je mozna neutocneho carodeje, ktery by sice mel obycejny magicky utok, ale jeho kouzla by nebyla podobne Almonorovi ani Gorovi. Mohl by mit napriklad ohnivy dest nebo dym, ktere uvadim v predmetech.

Na zaver napisu jeste jeden napad na rozsireni. Pokud hraju za Zorkala a mam dost krve, tak je pro me nejhorsi rozhodovani, jestli postoupim na dalsi uroven, ztratim vsechnu krev a nebudu moci nicim hrdiny prekvapit nebo jestli si krev necham, nedostanu zadny okamzity bonus, ale budu moci v dobrou chvili zahrat ritual.
Neco podobneho bych zavedl i pro hrdiny, kteri by za vyvolani pozehnani museli zaplatit dva body zkusenosti (nebo kazdemu pozehnani priradit urcity pocet). To by melo za nasledek i to, ze by hrdinove zpocatku hry nemohli vvolavat pozehnani, takze by na tom byli stejne jako Zorkal.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 13.4.2008, 15:14 
Offline
 Profil

Registrován: 06.1.2007, 15:31
Příspěvky: 8
Něco už bylo řečeno. Za obecně největší mínus her od Altaru považuji jejich grafický tzv. "rodinný" styl. Chápu to jako směřování grafické úpravy na rodiče, které nedají šest stovek za krabici ze které se na ně bude smát nekromant s páteří v ruce, ale ve hře ražení dornu tento styl je jako pěst na oko. Grafická úprava není špatná jenom se absolutně nehodí k tematu. Hry od altaru svým grafickým pojetím ustrnuly v době první verze dračího doupěte a když otevřu krabici s dornem mám pocit že otvírám lovce pokladů nebo sázky a dostihy pro děti od šesti let. Nejde o to kopírovat grafický styl her od fantasyflightgames nebo magic the gathering apod. ale konečně se odprostit od tohoto nudného grafického provedení. Třeba skleněné žetony jsou bezva nebo karty s předměty mají šmrnc. Jako mínus bych viděl celkovou barevnou s prominutím vyblitost, žetony příšer a karty hrdinů. Obecně mi přijde, že grafickou stránku by měl dělat grafik co dělá do fantasy, výsledek by pak nemusel připomínat překlad fantasy serie od kinga kde je"slayer" překládán jako "zabíječ." Ano ten pán co to překládál to přeložil "správně", ale vyznění je úplně mimo, protože prostě neznal svět ve kterém se hra odehrává.
Když vedle sebe otevřete např. krabici s runeboundem a dornem uvidíte ten propastný rozdíl. A vůbec to není o ceně nebo plastových figurkách, ale o grafickém provedení, které bohužel hru sráží do kolen. Samozřejmě očekávám názory, že je to pěkné a že se to líbí. Tak si vážení zkuste konečně přiznat pravdu a představit si dorn v grafické úpravě ala descent: journeys in the dark od fantasy flight games nebo hybrid od rackhamu. A opět opakuji vůbec to není o penězích, ale o grafickém stylu, ktery nebude plochý a nudný, ale atraktivní.
Můj názor je že herní mechanismy dornu válcují herně západní krabicové hry, které se u nás prodávájí za 2600,-. Je to jako by se valve rozhodlo udělat třetí díl half-life v grafickém enginu jedničky a stavělo by to jako přednost. Problém je ten že Altar prostě nemá pověst Valve a doby kdy jedinou dostupnou možností byl dračák jsou pryč.
Celé bych to shrnul asi takto:
S pubertální slečnou chce jít do kina nagelovaný hezoun ve značkovém oblečení a inteligencí a způsoby bublajícího bahna a hezoun se kterým je legrace ve svetru po dědovi a týden nemytými vlasy. Hádejte s kým slečna půjde


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 16.5.2008, 17:34 
Offline
 Profil

Registrován: 05.12.2006, 18:37
Příspěvky: 17
Myslím, že nejsi k tvůrcům hry úplně spravedlivý. Celkem se s nimi znám, a proto vím jak Dorn vzinkal a s jakými problémy se museli vypořádávat a musím se jich tedy zastat. Konkrétně autor grafické stránky Dornu již rozhodně dávno vyrostl z estetiky Dračího Doupěte (a fantasy rozumí celkem dobře), a proto sám nebyl úplně šťastný, že se ji musel držet z marketingových důvodů (aby si technicky velmi náročné kreslení užil, zakomponoval do kreseb spoustu 'fórků' a odkazů pro 'fajnšmekry', tak schválně na které příjdeš :wink: ) Hra prostě byla určena pro Český trh a tomu odpovídá i její zpracování a cílová cena. Vzhledem k tomu, že cílová skupina není u nás příliš majetná, a že Dorn asi spíše nalezli pod stromečkem, než že by si ho sami kupovali (tudíž obálka alá Cthulhu by asi nebyla ideální, i když se vsadím, že by ji autor kreslil mnohem raději), museli autoři udělat několik 'Českých' kompromisů. Například 'slzy' jsou opravdu nějaké ozdobné kamínky nakoupené ve velkoobchodě (kdo je poztrácí, může si je alespoň za rozumnou cenu doplnit sám ve stejné kvalitě :) ) a asi nejproblematičtější špalíčky postav jsou snad nějakým odpadem po zpracování dřeva, či co. Stejně tak černobílý návod má své důvody. Kdyby bylo po tvém, hra by asi opravdu nestála o moc méně, než 2000 kč. Ty by jsi si ji možná koupil, ale kdo ještě? Tady nejsme v Německu, kde je trh řádově větší, a kde nikomu nevadí dát 200 euro i za průměrnou hru. A výrobce těchto her ani nějaký Český trh vůbec nemusí zajímat, jestli na něm prodají 1 procento produkce, je to hodně, takže opravdu nelze srovnávat nesrovnatelné. Ne že by tvůrci neměli na to naservírovat Dorn v atraktivnějším obalu třeba s cínovými figurkami hrdinů, ale velmi by se jim to neoplatilo. Tak doufám, že ho 'skousneš' takový jaký je, protože hlavní je, jestli tě baví hrát.

Pozn.: Popis hry na krabici je také, s prominutím, 'pitomější', než by musel být a údaje o herní době také poněkud odlehčené, aby snad někoho neodradili. Kdo deskovým hrám rozumí, důvod pořídit si Dorn si najde (třeba z referencí od kámošů), kdo ne a váhá ohledně koupě, pro toho je tu možná trochu naivní a podbízivé zpracování.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 27.8.2008, 11:22 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 04.6.2008, 12:47
Příspěvky: 44
Mno nwm jestli není náhodou trošku pozdě ale dnes ráno jsem nevěděl jak zabít čas tak jsem vymyslel hrdinu.................
Je to paladin Drakenux :wink:

DRAKENUX
1level:

útoky: 1 (meč) Útok paladinským kladivem
životy: 5 Drakenux zraní sousedíci nestvůru za 1 (lebka)
pohyb: 6 (meč) Paladinská lečba (1krát)
Drakenux vyléčí sebe za 1 (kapka)

2level:

útoky: 1 Svatá střela (1krát)
životy: 6 (5?) Drakenux zraní jednu jakoukoliv nestvůru do
pohyb: 6 vzdálenosti 3 polí za 1 (lebka). Tato schopnost
se vyhodnocuje jako kouzlo.
Svaté slovo (1krát)
Jeden jakýkoliv Zombie či Kostlivec
v dosahu 4polí od Drakenuxe bude
přesunut o 4 pole ve výběru Drakenuxe.

3level:

útoky: 2 Božšký štít (kapka)
životy: 6 Drakenux je v následujícim tahu pána dornu
pohyb: 6 oddolný vůči všem útokům/kouzlům
??i rituálům?? ??toto kouzlo jde seslat pouze
ve dne??
Přízeň Andělů (kapka)
Drakenux vyšle na uřčité pole anděla, který
tam slouží jako zával se všemy pravidly
o závalech s vyjímkou že přes něj mohou procházet i hrdinové


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Náměty pro re-edici
OdeslatNapsal: 27.8.2008, 11:24 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 04.6.2008, 12:47
Příspěvky: 44
OMFG ted si všimnu že to dávám do špatnýho fora :(


Nahoru
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přeskočit na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits  
Český překlad – phpBB.cz