Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Doplněk k artefaktům
OdeslatNapsal: 22.2.2008, 17:07 
Offline
 Profil

Registrován: 19.2.2008, 15:12
Příspěvky: 16
V souvislosti s mým článkem v sekci Game-report ---> Zorkalova smrt s artefakty, navrhuji toto drobné vylepšení, které přidává do hry další možnosti.

1) Aby Zorkal při otevření Brány osudu příliš rychle nezemřel, navrhuji tzv. Obrácený účinek artefaktů. Tzn. pokud se Zorkalovy podaří během hry obsadit ve stejnou dobu všechny pole s artefakty silnými nestvůrami, získává navíc 2 životy. Zorkal tímto naruší magickou rovnováhu artefaktů. Samozřejmostí zůstává použití pouze jedenkrát za celou hru. Ve chvíli, kdy silná nestvůra obsadí poslední ze 6 polí artefaktů, v následujícím tahu pána Dornu dojde k celkovému zvýšení počtu životů o 2. I kdyby se po obsazení všech 6 polí artefaktů podařilo některému z hrdinů jakoukoliv silnou nestvůru zabít, je již pozdě. Hrdinové tedy musí zabránit silným nestvůrám v obsazení těchto 6 polí ve stejnou dobu.

2) Na zvážení při hře s artefakty rovněž zůstává možnost použití rituálu Temná rošáda i na Zorkala. Neboť artefakty by mohly výrazně pomoci při stíhání samotného Zorkala. Např. Almanor i Eleanor by mohly pomocí Morhenova prstenu nebo hole použít 2x Teleportaci a tím Zorkala bez problému dostihnout.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Doplněk k artefaktům
OdeslatNapsal: 25.2.2008, 10:59 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 22.8.2007, 15:14
Příspěvky: 160
Bydliště: kousek od Prahy
já k tomu jen poznámku - kompenzovat posílení jedné strany posílením strany druhé, to není dobrá cesta - když to uděláte v účetnictví, dostanete větší obrat, než ve skutečnosti byl, i když bude sedět "má dáti" i "dal" ...

čili pokud dát artefaktům nějaké vlastnosti, tak by mělo přijít oslabené hrdinů v jiné oblasti

_________________
Věčněnespokojený zelený lesní mužíček


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Doplněk k artefaktům
OdeslatNapsal: 26.2.2008, 15:51 
Offline
 Profil

Registrován: 19.2.2008, 15:12
Příspěvky: 16
Vlastnosti artefaktů (řekněme Zorkalovy artefakty) by se v tomto případě projevily ve prospěch Zorkala až na konci hry, kdy dojde k finálnímu střetnutí hrdinů se Zorkalem.

Tento návrh nebyl myšlen jako posílení druhé strany, ale jako vyvážení hry s artefakty.
Vždyť Vy sám jste napsal, že Almanor je na 3. úrovni dosti silný a chtěl jste jej omezit. A teď, když jsem měl možnost sám se přesvědčit o jeho schopnosti navíc ve spojení se silným artefaktem, tak je dle mého názoru potřeba trochu Zorkalovy pomoci.

Možná, že s tím většina hráčů souhlasit nebude, ale i přesto, že Zorkal neudělá nějakou zásadní chybu, dá se ve spojení s artefakty docela dobře porazit, o čemž svědčí můj případ ze hry popsaný v článku Zorkalova smrt s Artefakty.
Zdůrazňuji s artefakty, bez nich by to samozřejmě byla jasná výhoda Zorkala.

Snad se k tomuto tématu vyjádří a podělí o svůj názor více lidí. Každopádně díky za odpověď. Hodilo by se také vyjádření samotných autorů hry, jak to vidí oni.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Doplněk k artefaktům
OdeslatNapsal: 27.2.2008, 11:21 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 03.1.2008, 10:47
Příspěvky: 98
Co se týká artefaktů, nedal bych jim (když už se jim nějaké vlastnosti dávat budou) jen kladné, ale i záporné vlastnosti (snížení pohybu, zákaz používání předmětů, ztráta krve za použití artefaktu, atd.

Teď k těm vylepšením navrženým Krambambulim: Nevím kolik hráčů by obětovalo šest silných příšer (pokud je v pozdější fázi hry vůbec budou mít) k tomu aby Zorkal získal dva životy navíc. Maximálně bych to chápal jen s použitím temné rošády. Raději bych já osobně měl šest silných nestvůr poblíž Zorkala, aby mi získávaly krev, či tvořily štít. Mají přece jen dohromady dvanáct životů!!! Dva životy navíc Zorkalovi pomůžou maximálně na jedno kolo a za to jedno kolo se k němu ty silné nedostanou, tedy ne všechny.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Doplněk k artefaktům
OdeslatNapsal: 27.2.2008, 15:33 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 22.8.2007, 15:14
Příspěvky: 160
Bydliště: kousek od Prahy
to jsme si moc nerozumněli - ona samotná hra s účinky artefaktů je narušením rovnováhy a mně se nelíbí - naopak se mi líbilo, že navrhuješ vyvážení, ovšem spíše bych se pokoušel ubírat cestou, jakou naznačil Carcharias - tedy že bude-li se hrát na to, že artefakty mají nějaký specifický účinek, tak se musejí nějak oslabit hrdinové - tedy že za použití artefaktu se bude platit krví například nebo držitel artefaktu se bude pohybovat o X pomaleji, kde X je počet artefaktů ve hře - a kdo nese víc artefaktů, tak tomu se to sčítá(minimální pohyb=1), omezit, že v jednom kole může být použit jen jeden artefakt a že na otevření brány je třeba artefaktů více - dejme tomu čtyři(možná až pět) - s tím, že zorkal bude vyvolávat silné navíc normálně do třetího sebraného artefaktu a pak u 4. vyvolá 2 silné a u 5. tři.

a jedna poznámka na závěr - zorkala už moc neposílíte tím, že si bude moct vyvolat více příšer - hrdinové s artefakty budou tak silní, že vybijou skupinku příšer bez pořádných problémů a když bude příšer veliký množství, tak tam zase není prostor na to, aby to k něčemu bylo, že je těch příšer tolik - zvlášť když se hraje na taktiku/úprk, tak tam prostoru není moc

_________________
Věčněnespokojený zelený lesní mužíček


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Doplněk k artefaktům
OdeslatNapsal: 29.2.2008, 12:09 
Offline
 Profil

Registrován: 19.2.2008, 15:12
Příspěvky: 16
1) Nevím, jestli jsme si tak úplně s Carchariasem rozumněli. Já jsem však o žádném obětování nepsal. Zorkalovi by samozřejmě silné příšery, se kterými by obsadil najednou všech 6 polí artefaktů zůstaly.

Souhlasím však s tím, že ke konci hry by to již nebyl řekněme vhodný strategický krok Zorkala, neboť ten ve chvíli otevření Brány Osudu musí provést nezbytná opatření ke své záchraně popřípadě úniku. A s tím souvisí obklopení se pokud možno silnými nestvůrami a zabránit tak jakémukoli zranění Zorkala.
Ale to je právě ona strategická vyváženost. Hrdinové se musí rozhodnout, zda-li budou na stahování silných příšer směrem k polím artefaktů nějakým způsobem reagovat či nikoli. V závěrečné fázi hry však mohou být velmi nemile překvapeni, co takové Zorkalovy 2 životy navíc mohou způsobit, zvláště pak se Zorkalem na 3. úrovni a 4 útoky.

Po odehrání většího počtu her již mohu konstatovat, že tato výhoda může být pro Zorkala stěžejní. V mé hře popsané v článku Zorkalova smrt s artefakty bych například tuto hru vyhrál, neboť bych mohl uvažovat o záchraně Zorkala pomocí léčivých fontán, které byly přeměny na černé prameny.

2) Na druhou stranu však musím souhlasit s Rethonem, že při hře s účinky artefaktů silní hrdinové na 3. úrovni dovedou, samozřejmě pokud budou vzájemně spolupracovat, rozprášit jakoukoliv početnou skupinu nepřátel. Ve spojení s kouzelníky, kteří mohou získat pomocí artefaktu + předmětu z pokladu (schválně píši jednotné číslo, aby si někdo nemyslel, že může použít více předmětů-pravidla to nedovolují) až 4 útoky, je jejich útok nekompromisně smrtelný. Navíc s Almanorem na 3. úrovni: Ohnivá koule bez obětování kapek krve.

3) A teď bych si dovolil na závěr takovou malou lahůdku, která by skloubila naši diskuzi: Obsazením polí by se narušila jakási pomyslná magická rovnováha artefaktů, která by měla za následek zvýšení onoho počtu životů Zorkala. Napadlo mě, že právě tímto Zorkalovým zásahem do magické rovnováhy Morhenových artefaktů by mohla nastat Rethonem zmiňovaná omezení pro používání artefaktů. Z toho vyplývá, že pokud by se Zorkal rozhodl, že naruší účinky artefaktů, musely by hráči podniknout kroky k tomu, aby téhle magické nerovnováze zabránily neboť kromě zvýšení počtů životů Zorkala o 2, by se rovněž omezily vlastnosti spojené s užíváním artefaktů.

Tak tohle mne opravdu napadlo jen tak z čistého nebe ve spojení s Rethonovým oslabením hrdinů. Dohromady by se tak daly spojit nejen používání artefaktů hrdiny, ale i případné zvýhodnění Zorkala + pokud by se to Zorkalovy povedlo a obsadil by pole artefaktů, omezení hrdinů s artefakty.

4) Každopádně nějak by se to mělo vymyslet a tím pádem vyvážit celou hru s účinky artefaktů. Já bych jenom doplnil, že omezení pro hrdinu by mohlo platit i tehdy, pokud by jej měl hrdina jen u sebe.

Na hru by to mělo hned jiný pohled, objevily by se jiné možnosti nejen pro Zorkala, který se doposud snažil vytvořit spoustu příšer, o které by stejně přišel s použitím artefaktů, ale i hrdinové by se musely snažit tento Zorkalův plán změnit.

Řekl bych na závěr, že se nám to trošku zkomplikovalo, ale když se nad tím člověk trochu zamyslí, není to zase tak špatný nápad. Dejte vědět, co a jak si o tom myslíte. Pokud byste navrhly nějaká ta omezení pro hrdiny (vyvážená), vyzkoušel bych tuto svoji úpravu hned v praxi. Nejlepší by však bylo, abych to nebyl jen já sám. Takže pokud by se to zamítlo, tak to nebudu zkoušet hrát ani já. Nicméně očekávám alespoň ta omezení pro hrdiny, jak zmínil Rethon.

5) Tyhle všechny návrhy by měly zvážit autoři, promyslet všechna pro a proti, nakonec v reedici vytvořit vyvážený kompromis. Úkol toť značně nelehký.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Doplněk k artefaktům
OdeslatNapsal: 29.2.2008, 16:46 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 03.1.2008, 10:47
Příspěvky: 98
Trochu jsme si nerozuměli, obětovat silné příšery jsem myslel tak, že budou od sebe daleko a tím zranitelnější a vlastně taky jaksi nepoužitelné pro koordinovaný útok proti hrdinům. Šest silných příšer je velká síla a dlouho se musí shromažďovat. Neříkám, že to je nemožné mít více červeňáků naráz, ale pokud nebudou plnit úkoly útočící, či jakkoli znepříjemňující pohyb a postup hrdinům, ti mohou takřka bez odporu sbírat poklady. A když tyto silné nestvůry nebudou ani útočit nebude mít Zorkal dostatek krve na rituály či levely. Hrdinové sice nebudou taky levelovat, ale množství předmětů jimi získané bude velké.Pokud si ještě k tomu Zorkal bude tahat silné příšery jen s pohybem šest (Gorgona či Mumie) bude trvat dlouho než obsadí všechna pole artefaktů.

Myslím si, že nápad udělat z artefaktů "pravé artefakty" s vlastnostmi je velmi zajímavý tah. Je však jednodušší vymyslet takový artefakt, který nebude jen posilovat, ale i něco zeslabovat. Tím dává spíš možnost k taktice a ne k tomu, že se budou vytvářet nadhrdinové. Druhá věc s tím spojená (pokud artefakt zůstane jen posilující) je, že se pak musí vymyslet další úprava a vylepšení pro druhou stranu a balancování, jestli to je adekvátní či nikoliv.

Podle mne je teď hra docela dobře hratelná za jednu či druhou stranu. Já osobně bych se přimlouval spíš za další prvky podporující různé taktiky než to, že bude silnější hrdina a následně pak zase silnější Zorkal. (rozjede se inflace a každou chvíli se bude vylepšovat ta druhá strana :lol: )

Proto raději novou mapu, jiné příšery jiné hrdiny jiné poklady za stávajících pravidel (jiné rituály, jiné požehnání) :twisted:

autorům se hra moc povedla a proto bych chtěl opravdu jen rozšíření, ne úpravu stávajících pravidel.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Doplněk k artefaktům
OdeslatNapsal: 29.2.2008, 20:33 
Offline
 Profil

Registrován: 31.12.2007, 18:06
Příspěvky: 4
A co takhle udelat z artefaktu artafakty ktere mohou skodit misto pomahat.

Pokud vim artefaktu je 6 tak by se z 3 udelaly artefakty ktere skodi a 3 ktere napomahaji.

Potom by bylo mnohem zajimavejsi hrat.. a prvek nahody se tim zvetsi coz u mnoha lidi bude znamenat vymyslet jinou taktiku.

Jedinou podminkou by bylo ze by se "skodlive" artefakty nesmeli vymenovat.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Doplněk k artefaktům
OdeslatNapsal: 29.2.2008, 21:42 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 22.8.2007, 15:14
Příspěvky: 160
Bydliště: kousek od Prahy
poznámka 1: Carcharias není můj druhý nick, my máme opravdu jenom stejné názory :) ... čili souhlasím se vším, co napsal

2) zkoušeli jsme hrát s jedním záporným pokladem - byl to prsten, který nelze zahodit a po jehož nasazení postava zapomene jednu ze svých vlastností, kterou umí(čili třebas Gor na první úrovni zapomene léčit nebo to sebeobětování) a odstranit to může jen Vědma - nápad jistě dobrý ...výsledky nebyly dobré - hru to uplně devalvovalo a na náhodě záleželo až moc zase - když se zadařilo, prohrál tenhle předmět hru ... (stalo se nám to jednou ze tří her, víckrát jsme to nehráli) - čili náhodu jako takovou byh rozhodně v dornu nezvyšoval a rozhodně ne zápornými účinky pokladů či artefaktů. Co je třeba zvyšovat, je pestrost - čili aby hra nebyla stále stejná, ale aby o výsledku nerozhodovalo to, jestli se trefím do dobrého či špatného artefaktu ...

3)považuji se za dost zkušeného hráče zorkalovy strany a mohu s čistým svědomím říct, že si nedokážu představit zaplnění 6 artefaktových polí silnými příšerami. Už sama o sobě přítomnost 6 silných ve hře v jeden moment je věcí málo častou, natož aby musely být ještě rozděleny a na specifických místech - a na druhou stranu za hráče hrdinů mi nebude dělat naprosto žádný problém jednu z těch silných sundat - prakticky na to stačí eleanor

4) jako možnost ještě vidím, že by artefakty byli účinné jen vůči specifickým příšerám a vůči jiným by zase byl jejich nositel náchylnější ke zranění - například nezraní mě krysy, ale duch mě zraní za dva jedním útokem ... tohle spojit s tím, že by postava měla o život/obranu víc, ale o útok méně a poobně a snad by se to dalo dostat do hratelné formy ... i když pořád si myslím, že artefakty=jen klíče, je pořád nejlepší varianta ...

_________________
Věčněnespokojený zelený lesní mužíček


Nahoru
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přeskočit na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits  
Český překlad – phpBB.cz