Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Libi se vam graficke zpracovani Dornu?
Ano 96%  96%  [ 53 ]
Ne 3%  3%  [ 2 ]
Nevim 0%  0%  [ 0 ]
Celkem hlasů : 55
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 29.12.2006, 23:17 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 22.12.2006, 18:22
Příspěvky: 56
Bydliště: Praha 3
Nojo, Giger je Giger :-) ještě by to chtělo ten stolek co byl na tý výstavě v Praze taky a bylo by to super... ještě nějakou podobně vybavenou hernu... :-) Třeba u pana Gigra na zahradě ... :twisted:


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 31.12.2006, 15:55 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 26.12.2006, 02:32
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha 10 - Vršovice
v altanku za svetla cernejch svicek :twisted:

_________________
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny, The Great Emperor. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 01.1.2007, 20:09 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: 01.1.2007, 19:52
Příspěvky: 19
Dnes jsme si s přítelkyní poprvé zahráli Dorn, který jsme dostali k Vánocům. Hra nás opravdu "chytla" a domníváme se, že v našem herním klubu bude svou akčností slavit úspěch.
Ke zpracování mám v současné době dvě věci:
1. Kvádříky hrdinů - to, že jsou čtyřboké a políčka v převážné většině šestiúhelníková, by samo o sobě tolik nevadilo, kdyby byly velikostně v souladu. Ani při nejlepší snaze se nám nepodařilo umístit kvádřík tak, aby nepřečníval na sousední pole. Nepřehledně to působí především tehdy, jestliže se hrdinové pohybují v sevřené formaci - což je podle našich zkušeností jedno ze zásadních pravidel pro jejich přežití. Domnívám se, že by bylo daleko lepší použít místo kvádříků válečky, na které by se pak nalepily samolepky. Vyzkouším to a uvidíme.
2. Útoky z okrových polí na cestě - Jelikož není vždy jasné, co lze z pohledu postav na cestě považovat za sousední pole, bylo by fajn, kdyby na příslušná políčka, na něž je z daného místa na cestě možné útočit, vedly např. šipky podobné těm v příkladu v návodu. Navíc, pokud jsem z návodu dobře pochopil, je Dorn podzemní město - jak je potom možné útočit z povrchu dovnitř (že by měli v Dornu tolik oken :) ?), a tak jsou takové útoky jaksi problematické.

Jinak se mi hra opravdu líbila a těším se na další tažení.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: kvadriky a mapa
OdeslatNapsal: 02.1.2007, 11:37 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 01.12.2006, 19:42
Příspěvky: 258
Ke kvadrikum: Jejich vysledna velikost je urcitym kompromisem, kvuli vyrobe samolepka musela byt 15x30mm a herni plan velikosti A2. V idealnim svete by kvadrik byl o 1mm mensi. O valecku jsme uvazovali, ale prislo nam dobre, ze nestvury jsou male, plastove, kruhove, a hrdinove velci, dreveni a hranati... Zkuste, jak to vypada. Graficky by asi dojem zlepsilo, kdyby hrdinove meli barevnou samolepku i nahore, zkusime s tim neco udelat.

K utokum z okrovych poli:
Podle me nevznika problem se sousednimi poli, je to proste to posledni kruhove pole na ceste, a z nej lze utocit na nejblizsi sestiuhelnikove pole v dornu nebo bazine. Nestvury na takove pole utocit nijak nemohou. Problem je u strelby a piky, ale tam je treba to resit stejne jako uvnitr dornu nebo stok - pokud vede smer strelby pres prekazku (tj. mimo cestu), tak strilet ani utocit pikou nelze. Proto napriklad Eleanor nemuze na 1. urovni zautocit na hermana, ktery blokuje vchod do bazin.
K tomu podzemi - dorn je sice podzemni mesto, ale jsou do nej tri vchody, jeden vpravo u Hrbitova, a dva z bazin - cesta se tam proste jenom trochu svazuje dolu


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 02.1.2007, 13:03 
Offline
 Profil

Registrován: 02.1.2007, 10:57
Příspěvky: 13
Co se týče grafické stránky, tak ta je dobrá (hlasoval jsem pro "Líbí":) ), ikdyž pár výhrad by bylo, nicméně ty kvádříky hrdinů jsou prostě otřes a herní plán mi přijde (ač hezky namalovaný) trochu rozostřený.

Jak tady již psal Shark přede mnou - hrdinové se nevejdou na hexy a ve víru bitvy vypadá jejich postavení dost nepřehledně a neprakticky. Kromě toho to polepování kvádříků je děs (a to jsem fanda do klasických hard-core wargames, takže vyřezávání counterů či kompletace hry mi vůbec nevadí) - chtělo by to, aby samolepky nebyly tvořeny čtyřmi díly, ale dvěma dvoustrannými (který by se nalepil přes roh kvádříku) nebo aby dva ze čtyř dílů přesahovaly přes hrany a daly se nalepit přes sebe (nevím jestli to píši srozumitelně, snad jo:) ).

Každopádně kdyby bylo možné přikoupit figurky hrdinů a Zorkala, které by velikostí seděly na plán a vypadaly hezky, tak bych si je určitě pořídil (klidně nebarvené).

V této oblasti (kvádříky místo figurek) hra silně pokulhává za zahraniční konkurencí a zbytečně tím odrazuje potenciální zákazníky, nicméně důvody chápu:(.

Co se týče plastových žetonů s nestvůrami, tak ty jsou v pohodě a kompletace nevadila, ikdyž by možná bylo levnější a lepší použít klasické žetony na tvrzeném kartonu jako ve wargamech, které by si hráči nepolepovali, ale vyřezávali.

Co se týče grafiky - proč mají proboha hermani místo obličeje otazník?!? - to jste jim nemohli namalovat oči a zuby jako mají na kartičkách hrdinů nebo na titulním obrázku? Potom není nic moc obrázek ducha (na titulním obrázku je daleko hezčí), ale zase je to schematické, takže duch zase tolik nevadí.

Další věcí je bestiář - ten jsem si představoval daleko lépe... Vsadím se, že by tolik nestálo vytisknout jej na tvrdší papír a v barvě (podobně jako karty hrdinů/zorkala) nebo ještě lépe vytvořit kartičku pro každou nestvůru (velikosti kartičky předmětu/rituálu/požehnání).

Posledním rejpnutím bych vytknul absenci příběhového pozadí. Je hezké, že "příběh" každé postavy máte tady, ale ne každý má přístup na internet... Také mi chybí příběhové popsání každé příšerky (snad se tady na stránkách v budoucnu objeví), např co jsou to ti hermani? A bodl by detailnější popis plánu (příběhové pozadí jednotlivých lokací, např co se těžilov opuštěném dolu a proč už se netěží?) Stačilo by přidat 2-3 černobílé stránky A4 do pravidel, což by bylo nákladově zanedbatelné.

Snad nevadí, že si takhle rejpám:) Jen doufám, že některé mouchy vychytáte v rozšíření:)

Co se týče stylu a pravidel, tak je hra vynikající.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 02.1.2007, 13:26 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: 28.11.2006, 22:44
Příspěvky: 91
Bydliště: Praga caput regni
Než odpoví ostatní kolegové, zastavím se u toho, na co napadá odpověď mne.

Předně chci poděkovat za kritiku. Pochvala je fajn, ale člověk z ní nepozná, co zlepšit, co jsou silné a co slabší stránky hry.

Ceny jednotlivých komponentů jsem neměl na starosti, ale obávám se, že kdyby u hry byly vylisované figurky hrdinů, její výsledná cena by byla propastně jiná. Je jasné, že celá hra by mohla být daleko luxusnější, figurky by mohly být vytvarované, žetony řezané a barvené dřevo, pravidla a přílohy barevné apod. ale hra by pak nestála šest stovek, ale dva tisíce. Chtěli jsme, aby si hru mohl dovolit každý a ne jen ultrafandové a zazobanci :)

Tím ale nechci smést ze stolu poznámku s figurkami hrdinů. Podle mě v dotiscích by měla být dřívka menší, možná i nižší a na vršku by měla být nalepitelná tvář hrdiny. Tím se vyřeší přehlednost i vejití na políčka. Také tvůj nápad s přesahující samolepkou polepující alespoň dvě strany naráz je velmi praktický a stojí za použití.

Co se týče hermanů, tak hermani jsou prostě záhada. Jejich obličej není znám a detaily jejich existence prozatím unikají vědeckému bádání. Poslední expedice jíž se účastnil věhlasný odborník na rozmnožovací cyklus hermanů, se bohužel ztratila v bažinách, takže opět nejsme blíž pravdě :)

Proč by měl být bestiář barevný? Je to prostě jen příloha pravidel, stejně jako ten druhý papír. Stejnětak bys mohl chtít, aby byla barevná i druhá příloha i pravidla samotná. Jistě by to bylo hezčí, ale podepsalo by se to na ceně. Černobílá nejsou kvůli tomu, že máme rádi šedé a nevýrazné hnusné paneláky plné šedých a nevýrazných zombií, ale proto, že se opět díky tomu podařilo udržet cenu na uzdě.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 02.1.2007, 14:11 
Offline
 Profil

Registrován: 02.1.2007, 10:57
Příspěvky: 13
Co se týče figurek, tak to nebyla ani tak výtka jako spíš námět na rozšíření/doplněk do hry pokud bude komerčně úspěšná (osobně bych si figurky přikoupil:) ). Je mi jasné, že v základu za 600Kč být nemohou.

Co se týče bestiáře, tak tam už bych byl kritičtější - když jsou tak hezké kartičky hrdinů (co jiného než "příloha pravidel" tyto kartičky jsou? :) ), tak potvůrky by si zasloužili minimálně o trochu důstojnější zpracování;) Když jsem psal "barevné", tak jsem myslel ten styl "barevnosti" jakým je udělán zbytek hry (tzn. taková ta pergamonově žlutá a na ní černo-šedé stínování a nestvůrky pěkně nakreslené autorem kreseb hrdinů/Zorkala).

Nicméně díky za odpověď i za vysvětlení trochy pozadí tajemného hermana:) Doufám, že podobná odhalení příběhového pozadí se budou v budoucnu na webu dornu objevovat;)


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 02.1.2007, 15:14 
Offline
 Profil

Registrován: 21.12.2006, 18:39
Příspěvky: 19
Bydliště: Ústecký kraj
Souhlasím, že kdyby bylo možno někde zakoupit třeba cínové figurky Zorkala a hrdinů, tak bych si je s největší pravděpodobností koupil, protože ta hra je skvělá a takhle by vypadala o mnoho lépe.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: kvadriky a mapa
OdeslatNapsal: 02.1.2007, 16:11 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: 01.1.2007, 19:52
Příspěvky: 19
zorkal píše:
K utokum z okrovych poli:
Podle me nevznika problem se sousednimi poli, je to proste to posledni kruhove pole na ceste, a z nej lze utocit na nejblizsi sestiuhelnikove pole v dornu nebo bazine. Nestvury na takove pole utocit nijak nemohou. Problem je u strelby a piky, ale tam je treba to resit stejne jako uvnitr dornu nebo stok - pokud vede smer strelby pres prekazku (tj. mimo cestu), tak strilet ani utocit pikou nelze. Proto napriklad Eleanor nemuze na 1. urovni zautocit na hermana, ktery blokuje vchod do bazin.
K tomu podzemi - dorn je sice podzemni mesto, ale jsou do nej tri vchody, jeden vpravo u Hrbitova, a dva z bazin - cesta se tam proste jenom trochu svazuje dolu


Aha, takže jde pouze o útoky z okrajových okrových polí cesty, tj, těch, z nichž je možné vstoupit do Dornu, dolu nebo bažin? Já měl zprvu dojem, že jde o všechna pole.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 04.1.2007, 08:40 
Offline
 Profil

Registrován: 02.1.2007, 19:03
Příspěvky: 19
Grafika celkově super, kresby hrdinů dobrý. Jediná výtka k plánu, že nelze v bažinách a ve stokách zřetelně odlišit hranice polí kam se smí a kam ne - stromy a hory a černý startovní pole příšer. Líp je to vidět na čb pravidlech, ale ... moh jsem ukousat chorose ve stokách ale dal jsem zával úplně blbě, protože jsem si "nevšim" že skrz stoky lze procházet. Řešení? Místo černých polí udělat pole s hvězdičkou (třeba), hranice kolem stok udělat stejné jako průchozí hranice, bažiny naopak výrazněji ohraničit.
Ale ... no je to hnidopišství, ne problém
:wink:


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 10.1.2007, 18:15 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: 28.11.2006, 22:44
Příspěvky: 91
Bydliště: Praga caput regni
Máš pravdu, že některé věci by mohly být vyznačeny jasněji. Popis mapy rozhodně zaslouží časem update.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 09.4.2007, 12:28 
Offline
 Profil

Registrován: 09.4.2007, 11:31
Příspěvky: 13
Bydliště: Opava
Nevite jestli se v dohledne dobe nechysta nejaky dotisk/reedice, ve kterym by byly vychytany nektere chybicky z prvni verze? (treba ta velikost hracich kvadru, hraci mapa,..)


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 09.4.2007, 18:55 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 26.12.2006, 02:32
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha 10 - Vršovice
no pokud vim, tak se planuje, ale "ceka" se na doprodani puvodnich :wink:

_________________
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny, The Great Emperor. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 24.4.2007, 21:46 
Offline
 Profil

Registrován: 05.4.2007, 21:42
Příspěvky: 3
Postavy hrdinů na kartách vypadají velmi pěkně. Ale na figurkách-kvádřících by se mi líbili výraznější s potlačeným okolím. Např. Kaerdrak téměř splývá s pozadím, Vargen zaniká mezi stromy, Riel málo kontrastuje s okolím...


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 08.9.2007, 12:26 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 07.9.2007, 10:50
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha
Musím říct, že mě nejprve Dorn po grafické stránce příliš nezaujal. Ale za čas jsem si zvykl a teď mi připádá supr. Zvlášť ilustrace hrdinů a Zorkala. Taková Riel, mňam mňam :D

Zkusil jsem použít na výrobu figurek válcové špalíčky namísto dodaných kvádrových. Rozřezal jsem tyčku o průměru 14 mm po 3 cm. Nejtěžší bylo udělat to tak, aby byl řez kolmý k ose špalíčku, ale povedlo se.
Pak jsem je polepil třemi nálepkami a ze zbývající čtvrté ( s obrázkem hrdiny) jsem vystříhl kroužek, který jsem pak nalepil na vrchní plochu válečku. Nakonec jsem figutky ještě přelepil průhlednou izolepou.
Dalo to docela zabrat, asi tak 15 minut na kus, ale výsledek stojí za to. (Z dálky figurky vypadají jako baterky :) ) Určitě lepší než kvádříky.


Nahoru
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přeskočit na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits  
Český překlad – phpBB.cz