Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dorn v nedělní podvečer
OdeslatNapsal: 10.9.2007, 14:01 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 07.9.2007, 10:50
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha
Hráli jsme docela dlouho dračák, ale asi před 3 lety jsme s ním bohužel z časových důvodů skončili. Jako náhrada nám teď slouží Proroctví a nově i Dorn, na který jsme se včera celí nedočkaví vrhli. Já, jakožto bývalý Pj, jsem hrál Zorkala, STRanger si vybral Riel a Almanora a Sultán Eleanor, Gora a Ragnara.

Po počátečním vyjasnění pravidel jsme přistoupili ke hře. Riel a Almanor vyrazili do dolů a začali sbírat poklady. Našli ale převážně jen suť, zrezivělý meč a podobné harampádí. Mezitím zbytek postav míří do blat, ale jsou zastrašeni rychlým duchem, upírem a několika slabými bytostmi. Odchází tedy směr hřbitov. Získám tím trochu času a začínám dorážet v dolech. Je prolita první krev a povede se mi dostat zatarasenou Riel na 2 životy. Zabít se mi ji ale nepodaří, protože přichází pomoc všech ostatních hrdinů, kteří prostor vyčistí a odpokladují.

Přesouvám nestvůry z blat oranžovým portálem a směřuji s nimi k zelenému. Používám rituál Příznačná proměna a mám již 2 duchy, upíra, gorgonu a mumii. Chystám se naběhnout skrz teleport do dolů, ale špatně bytosti rozmístím. Hrdinové nejprve asi 20 minut vymýšlí strategii a využívají následně mé chyby. Pomocí přání smrti, Medúziny masky a lektvaru rychlých rukou zabijí 5 silných a dvě slabé nestvůry. Zbývající duch a 3 slabé se stahují ke hřbitovu a já přemýšlím o tom, že jsem asi prohrál. Riel, Gor a Almanor jsou na 2. úrovni.

Hrdinové se přesouvají směrem ke kryptě a k blatům a vybírají poklady. Trochu je škádlím kostlivci a získávám tak spolu s krví za schopnosti hrdinů dost žetonů na postup Zorkala na 2. úroveň. Rázem líhnu v noci v blatech tři hermany, kteří spolu s duchem a upírem prolévají další krev hrdinů i když jsou zabiti. Mám ale opět dost krve, a hraji Blata zoufalství. Almanor je na dvou životech a od smrti ho zachrání je kooperace ostatních hrdinů, ledová bouře a čerstvě sebraný silný léčivý lektvar. Jsou to jatka a bohužel mi dojdou hermani a smrti v jejich spárech unikne Ragnar. Almanor jde za vědmou a zbytek vybíjí veškeré nestvůry v blatech. Pak se mi povede zranit Riel třemi čerstvými kostlivci, kteří dojdou přesně na dosah píky k ní. STRanger ale provádí taktéž dobrý tah, a prohazuje zraněnou Riel za vyléčeného Almanora na pole vědmy požehnáním Dvě tváře hrdiny. Ohnivá koule pak ukončí krátký neživot kostlivců.

Hrdinové pak opět trochu váhají a pohybují se v prostoru blat a kolem krypty. Bojí se zatím sbírat artefakty a kluci diskutují o strategii: Jedna postava sebere artefakt a zbytek ihned zabije novou silnou bytost v temném chrámu. Nakonec plán neprovedou a během zmařeného času se mi armáda opět úspěšně namnoží. Pak je překvapím. Hraji Krysy mají hlad, nalíhnu dva kostlivce a povede se mi zabít Ragnara se třem životy. Začínám opět věřit ve vítězství.

Konečně klukům dochází, že čas hraje pro mě a jdou sbírat artefakty. Mám ale už dost silnou armádu. A tak i když se hrdinové snaží, povede se mi na dvakrát zabít Eleanor. Zorkal je už na 3. úrovni a postavy také. Utrpěl jsem značné ztráty. Zbytek družiny postupuje pomalu ke třetímu artefaktu vpravo od temného chrámu. Ještě víc je zdržím rituály Zombiina touha a Země se probouzí. Nabral jsem opět na síle. Hrdinové seberou poslední artefakt a po krátké úvaze naběhnou do rituální místnosti. Jsou už ale jen tři a mně se povede v každém tahu zabít jednoho z nich i za cenu velkých ztrát. Vítězí tedy jeho temnost Zorkal!

Trochu nás překvapil čas, který jsme hrou strávili - 5 hodin i s kouřovou pauzou. Hra se nám ale líbila a těšíme se na další. Kluci sice trochu kafrali, že Zorkal je moc silnej a nestvůry líhne hrozně rychle, ale myslím si, že mě nechávali vytvořit si velkou zásobu nestvůr a do bojů se moc nehrnuli. Já, jako Zorkal, jsem záhy pochopil, že čas hraje pro mě a výměna 3 za 1 není nic moc. Taky asi kluci promeškali okamžik, kdy mi vybili hned na začátku skoro celou armádu. A výhodu nevyužili například posbíráním nechráněných artefaktů. Chtěli se také namakat se všemi postavami na 3. úroveň a až pak zaútočit na Zorkala. Což chápu, chtěli si postavy pořádně užít. Ale úspěšná strategie za hrdiny bude asi co nejrychlejší útok a žádné zdržování. Což je možná trochu škoda.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 10.9.2007, 18:51 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 22.8.2007, 15:14
Příspěvky: 160
Bydliště: kousek od Prahy
zajímavá hra - já k tomu dodám, že vítězných strategií je určitě víc a to pro obě strany, obě strany jsou i docela dobře vyvážené a jediný veliký rozdíl vidím v tom, že každá chyba hrdinů je osudná, ale Zorkal se z nějaké své může vzpamatovat

Z mé zkušenosti budou další hry už kratší, protože se nebudete pořád dívat na to, jaký pohyb má krysa a vůbec kontrolovat pravidla - a to až do té doby, než si zapamatujete všechna požehnání a všechny rituály a budet ve svém tahu kalkulovat i s tím, co může mít protihráč na ruce - a hra se zase vrátí na pětihodinovku :D

_________________
Věčněnespokojený zelený lesní mužíček


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 11.9.2007, 09:13 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 07.9.2007, 10:50
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha
Já klukum říkal, aby nehodnotili Dorn po jedné partii. Ale holt jsou z rodu kafravých a než, aby přiznali porážku svedou to na nevyváženost hry. (V Proroctví je to zase o náhodě :D ). Ale myslim, že příští hru to budu mít mnohem těžší, protože už se vyvarují chyb.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 16.9.2007, 01:03 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: 28.11.2006, 22:44
Příspěvky: 91
Bydliště: Praga caput regni
Ano ano, takhle nějak vypadá klasická hra nezkušených hrdinů. Ale stává se to i zkušenějším - po prvních vítězstvích hrdinové usnou na růžích a nevyužijí času, který získali, čas hraje vždy pro Zorkala.

Délka hry je samozřejmě větší, ale odpovídá bohatosti epizod, které jsi tak hezky popsal. Kdybyste jednali přímočařeji, dostali byste se na normální délku hry, kterou jsou tak 2,5-3 hodiny. Osobně ale raději hraju déle, když to má nářezovou atmosféru :-)

Ano a ještě jedna rada (mrk) jestli chceš, aby ti hráči k Dornu lezli, nech je nejdřív jednou dvakrát trochu vyhrát :) Mně osobně třeba porážka motivuje víc než vítězství (říkám si vždycky - příště už na něj vyzrajeme! a chci hrát znovu a vyzkoušet postup, který mě během hry napadl), ale pokud někdo hraje hru úplně poprvé, chce to mu ukázat že má šanci.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 16.9.2007, 21:55 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 07.9.2007, 10:50
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha
Tak jsme dneska dali druhou hru. Tentokrát nemohl Sultán, protože byl v práci, ale Hurvajz, který se nezůčastnil posledně, ho milerád zastoupil. Na začátku se domluváme, kdo bude hrát Zorkala. STRangerovi se nechce, a to ani když mu připomenu jeho poznámky z minule o síle Pána Dornu. Nezbývá, než abych se ujal opět hry za temnou stranu. (Příště mám ale slíbeno, že si zahraju za hrdiny.) Kluci si vyberou družinu ve složení: Riel, Vargen, Gor, Choros a Guelin. STRanger, poučen z minule, nastíní Hurvajzovi taktiku "Co nejrychleji zabít Zorkala" a jde se hrát.

Hned na začátku si to hrdinové namíří do blat. Jsem ještě bezbranný jak děcko a tak se stahuji a nechávám jim volný prostor. Sbírají artefakt a pár pokladů. Témeř nezraněni odchází k artefaktu pod kryptou. U východu z blat je zdržím několika Hermany a v noci vyvolávám silné nestvůry. Bohužel ale líhnu stále Gorgony. Snažím se získat krev na druhou úroveň a zároveň ustavičně družinu zaměstnávám u východu z blat. Vetšinou je to ale výměna 2 kapky za 3-4 mrtvé nestvůry. Gorganami se snažím dostat se jim do zad. Ale kryjí se zbaběle Riel takže se stahuji. Učiním první vetší chybu, kdy mi těsně nevyjde zabití jedné z postav pomocí Ducha, slabých nestvůr a rituálu Blata zoufalství - špatně postavený Duch se kterým jsem utíkal, teď těsně nedojde k oné postavě. Smutně tedy místo toho blokuji chodby. Ale taktéž špatně. Ucpávku totiž řeší Guelin, na kterého jsem zapomněl.

Hrdinové sbírají druhý artefakt (pod kryptou) a mě se konečně v dalším tahu narodí Upír. Hrdinové se trošku oddělí a já toho hned využívám. Čaruji Krysy mají hlad. Vyvolám kostlivce. Již dříve narozeným kostlivcem se dostanu do zad Riel a s krysou a čerstvími kostlivci ji (se třemi životy) zabíjím. (Kostlivci jsou fakt skvělí :-) ). Kluci mi nadávají do mrzáků, ale já se jen temně usmívám. V jejich tahu ale všechny nestvůry umírají pod Chorosovou sekyrou.

V několika dalších kolech hrdinové opět skoro stojí na místě. Opruzuji je v chodbě trojcí Upír, Kostlivec a Gorgona. Bohužel se mi nedaří zabít další postavu a to ani když je překvapím Posilami ze záhrobí. Jedna z postav zůstává na 1 životě. Hrdinové vybíjí mojí armádu a zase stojí. Jsem konečně na 2. úrovni. Dorážím kostlivci, ale naneštěstí mi dojdou. Kdybych mohl nalíhnout o jednoho víc, bylo by po Chorosovi. Takto ho jen zraním na jeden život a jemu ve svém tahu teče zpět krev.

No alespoň se mi je daří držet stále na místě. Pak opět robím chyby. Zapomenu vyvolat silnou nestvůru po sebrání třetího artefaktu. A kluci hrají už docela dobře. Využívají další požehnání. Gor získává svůj první (a ukáže se, že i poslední) exp Písní rozkolu, kdy Gorgona zastřelí Krysu a zároveň přijde hadí žena o svůj příští útok. Vzápětí hraná Orfeova melodie mě taky moc nepotěší. Armáda mi povážlivě řídne. Mám aspoň dost krve na třetí úroveň, ale už žádný použitelný překvapivý rituál. Začínám tušit porážku.

Ještě se mi povede přečíslit Gora, ale zase mu zbyde jeden život :evil:. Nestvůry opět hynou pod údery hrdinů, kteří se dostávají na 3. úrovně (krom Gora, který jen lečí). Snažím se ještě získat čas, ale nedaří se. Družina otevírá bránu a Zorkal, i když na 3. úrovni a podporován jednou krysou :-), nemá šanci. Vítězí tedy "hrdinové" :cry:.

Opět jsme si krásně zahráli. Na mé straně škoda, že se mi nepovedlo tolikrát dobít druhou postavu. Kluci hráli témeř bez chyb a měli ze zaslouženého vítězství radost. Ale uznale mě poplácali po ramenou, že to měli fakt těžký a byl jsem důstojný soupeř :-). Nad partií jsme strávili asi 2 hoďky. Takže od minule docela rozdíl.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 18.9.2007, 18:43 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 22.8.2007, 15:14
Příspěvky: 160
Bydliště: kousek od Prahy
zajímavé, opět, jsem zvědavý, jak to bude vypadat, až odstraníte ty tebou zpozorované chyby ... a pak až odstraníte i ty chyby, o kterých zatím nevíte :)

postřeh ode mě: jak jdou hrdinové do čtyř, je už jenom v rukou pána Dornu, neudělat chybu a vyhrát, protože výhoda je na jeho straně(pokud tedy hrdina neumře těsně před koncem ...)

ale zajímala by mě jedna věc, jestli hrajete s tím volitelným pravidlem o útěku, protože jestli ano nebo ne, jsou to uplně jiné hry a je tomu třeba podřídit i taktiku :)

a další věc, kde to hrajete? moc rád bych si zahrál s jinými lidmi O:-)

_________________
Věčněnespokojený zelený lesní mužíček


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 19.9.2007, 17:14 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 07.9.2007, 10:50
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha
Zatím hrajeme bez pravidel navíc, tedy i bez taktiky a úprku. Ale časem ho určitě zavedeme.

A scházíme se v 95% případů (na Proroctví a teď i Dorn) v Hurvajzově garáži. vytlačíme auto, natáhnem si takový omšelý koberec, pustíme hudbu a hrajem. Nikdo nás tam neprudí a můžem tam kouřit (teda až na mě, jsem nekuřák). No a pokud hrajem dvakrát do měsíce tak je to úspěch. Spíš to vychází tak jednou měsíčně.

A s tim hraním :arrow: SZ.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 01.10.2007, 17:41 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 07.9.2007, 10:50
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha
Včera jsme se sešli ve stejné sestavě jako minule ke třetí hře. Na začátku jsem se kluků zeptal, kdo bude hrát Zorkala (měl jsem slíbeno, že já to nebudu). Ale asi po pěti minutách jejich dohadování, že on ani on ho hrát nebude, jsem se Pána Dornu ujal já, abychom si vůbec zahráli. (Ale příště si už za ty hrdiny snad zahraju :) ).

Družina se skládala z Vargena, Eleanor, Ragnara, Guelina a Gora. Dali jsme si i nepovinné pravidlo se závaly (5. a 6.) - takže bylo jasné, že hrdinové půjdou zase přes blata. Vylosoval jsem si tyto rituály: Prokletí učedníci, Temná rošáda, Krysy mají hlad, Trnový portál, Chuť po krvi a Země se probouzí. Poučen z minule jsem si řekl, že se nebudu hnát do nějakých nevýhodných útoků a že pár prvních tahů budu vyčkávat a shromažďovat nestvůry.

Hrdinové vyráží do močálů a plení poklady (objeví i skrytého Hermana, Krysu a Zombii). Sbírají i první artefakt. Já je zatím vůbec neotravuju. Vyvolávám silné bytosti - losuji si Mumie, Gorgony a Upíra. Držím je u výlezu ze slatí. Družinka vesele vybírá celá blata a míří k nejlevějšímu vstupu, který je zatarasen Hermanem. V místnosti za ním je Upír, Krysa a Zombie. U druhého vchodu pak Herman, Mumie a Gorgona. V blízkosti fontány pak záloha tvořená Krysou a Mumií. U oranžového teleportu mám nachystaného Upíra, Kostlivce a Zombii.

Hrdinové odpraví hermaní špunt, ale dovnitř se jim nechce. (Jsou i z dosahu kostlivců, které bych mohl vyvolat.) Nezbývá, než abych převzal iniciativu já. Vysílám k družině nestvůry ze tří stran. Zraním v chodbě stojícího Vargena Upírem a Gorgonou za 2 životy. Nemrtví je pak v následujícím tahu zabit požehnáním (Přání smrti) a umírá i jedna slabá nestvůra a Gorgona. Já pak přisouvám monstra teleportem do blat a v nich pak co nejblíž k hrdinům. Z druhého výlezu pak postupuji slabou nestvůru a čerstvě nalíhlou Gorgonu. V nejlevější chodbě utočí ze zálohy Mumie a druhá Gorgona. Eleanor je na 3 životech. Ragnar, Gor a Vargen si podávájí trio, které příšlo od teleportu. Mumka umírá šípem Guelina (Byla zraněná.) a Eleanor zůstává v chodbě (Kluci si špatně mysleli, že se po útoku mumie nemůže i pohybovat.) Je opět můj tah. Druhá mumie přesně dojde k Eleanor, která je stále nadostřel Gorgony a po pohybu stejně tak i další Hadí ženy z druhé strany. Takže to má kopinická holka spočítané. Mám dost krve na druhou úroveň.

Zbytek hrdinů odpraví Mumii a Gorgony. Vargen a Ragnar postupují o úroveň. Já přisouvám nestvůry (s další Mumií) a zraňuji asi za 2 Vargena. Pak udělají kluci další chybu. Zapomenou, že Vargen nemůže útočit (je paralyzován) a nezabije tak dvě slabé nestvůry. Ty v mém tahu spolu s čerstvím Kostlivcem a Upírem zabíjí Gora se 4 životy (Vymítal onu Mumii, která zranila Vargena). S hrdiny to vypadá bledě. Ale mě taky znatelně prořídla armáda. Stahuji se tedy směrem k centrální místnosti (asi 2 tahy). Guelin je na druhé úrovni. Pak se mi povede získat devátou krev a postupuji i já. (Zatím jsem nepoužil žádný rituál. Nikdy se mi nehodil.)

Sbírají druhý artefakt u fontány a zase se zapomenou s Vargenem v dosahu Krypty, ze které vyskočí v mém tahu Mumie, Upír a Kostlivec (byla noc). Vlkodlak je na jednom životě. A v tahu hrdinů všichni utíkají volnou chodbou k rituální místnosti. Vargen se i teleportuje svitkem, aby byl z dosahu. Zabíjí mi Gorgonu, na kterou jsem v zápalu boje zapomněl. Stahuji se k nim a snažím se nalákat Vargena, aby se nakrmil slabou nestvůrou. Ale kluci nejsou tak blbí, aby mi nalezli s postavou s jedním životem k nestvůrám a ještě v dosahu Krypty. Místo toho sbírá Lykantrop poklad a doufá v léčení. Není tam. Ještě se pohne o 2 pole a je v rádiusu Temného chrámu do kterého hodlám líhnout silnou nestvůru. Pro jistotu ale hraji rituál Krysy maj hlad, abych k němu dolezl hlodavcem kdybych si vylosoval silnou jen s jedním útokem. Naštěstí tahám Upíra a Vargen jde do kytek. Pak si uvědomuji, že na třetí úrovni už losovat nemusim :)
Kluci vzdávají :twisted:

Hráli jsme opět přibližně 2 hoďky. Měl jsem docela štěstí na silné nestvůry a hlavně mumie. Ducha jsem si za celou hru nevylosoval. Vyhrál jsem na fatální chyby hrdinů - ani k jednomu zabití jsem nepotřeboval rituál. Kluci pak sami uznali, že hráli fakt špatně, nevyužívali předměty a požehnání. Hru asi taky dost ovlivnilo, že neměli nikoho z plošným útokem a až na Guelina byli všichni hrdinové plechy. Já jsem se svojí hrou spokojen, nebyl jsem si vědom žádné chyby. Od příště taky zavádíme Taktiku a úprk.


Nahoru
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přeskočit na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits  
Český překlad – phpBB.cz