Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: České Budějovice 1. 1. 2007
OdeslatNapsal: 01.1.2007, 22:09 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: 01.1.2007, 19:52
Příspěvky: 19
Účastníci: Katka (Zorkal), Shark (hrdinové)

Proti temnému pánu Zorkalovi se pod mým velením vypravila družina ve složení Kaerdrak, Ragnar, Gor, Almanor a Riel. Po naší první zkušební hře, kdy se i přes špatně zavedené pravidlo (počet lebek na nestvůře = počet útoků) ukázaly jako fatální chyby nepřítomnost léčitele a rozdělení skupiny, jsem se rozhodl nepoužít doporučené složení z pravidel a trio Kaerdrak, Ragnar a Almanor doplnit o Gora a Riel.
Družina se nejprve vypravila pro artefakt do Černé bažiny. Postupovala zhruba v následující sestavě: 1. sled Kaerdrak, Ragnar, Riel, 2. sled Gor a Almanor. Zorkal zatím vyvolával především hermany (naštěstí oproti předchozí hře neměl k dispozici rituál Blata zoufalství) a stahoval k bažinám bytosti z dalších částí plánu.
Místem největších bojů se stala oblast u jezírka. Hrdinové měli záda krytá vodou resp. boky stromem. Ačkoli Zorkal soustředil na útok na celou skupinu značné síly, i přes utržená zranění se podařilo všechny výpady odrazit a Riel a posléze i Almanor postoupili na druhou úroveň. Díky tomu se Riel stala nekompromisní likvidátorkou hermanů a vzhledem k úspěšně zorganizované obraně tlak na hrdiny znatelně polevil. Zatím se na severu bažin formovala další relativně silná skupina nestvůr složená z mumie, kostlivce s píkou a krysy; další posily se blížily z nitra Dornu. Rozhodující moment nastal ve chvíli, kdy Riel využila svého Požehnání a získala dva útoky navíc. Přesunula se na dostřel výše zmiňované skupiny a dvěma útoky zlikvidovala mumii. To jí zajistilo další útok, kterým se vypořádala s kostlivcem a nakonec zatočila i s krysou. Tento úspěšný manévr pro ni byl rovněž vstupenkou na třetí úroveň.
Zatímco Kaerdrak pobíjel zraněné hermany, Almanor s Gorem krytí Ragnarem vyzvedli artefakt. Zorkal se rozhodl získat čas: vyklidil bažinu, závalem uzavřel vstup do Dornu jižně od chýše vědmy a začal za ním soustřeďovat své podzemní síly. Ještě předtím dalšími rituály otrávil léčivé prameny a pokřivil teleporty. Vzhledem k přítomnosti léčitele mezi hrdiny však tento počin neměl tak zásadní dopad.
Hrdinové se znovu shromáždili u zablokovaného vstupu: v čele Kaerdrak, následovaný Riel, Almanorem, Gorem a Ragnarem. Po proražení závalu se jim vzhledem k vhodnému rozmístění podařilo s minimální úhonou rozdrtit uvítací výbor ve složení upír, kostlivec a herman. Zorkal v tuto chvíli začal hromadit své nestvůry kolem rituální místnosti, takže hrdinové relativně snadno postoupili k artefaktu u pole Z2 a Almanor ho vyzvedl. Únikové cesty zatím zablokovali kostlivci s píkami, avšak opět zabodovala Riel a Almanor a průchod byl volný.
S posledním větším odporem se nakonec hrdinové setkali u artefaktu za Z3, kde Zorkal rozmístil prakticky všechny zbývající nestvůry pod vedením dvou mumií a gorgony. V následné bitvě se vyznamenal vedle Riel rovněž Kaerdrak. Po zabití gorgony a jedné mumie se Ragnar zmocnil třetího artefaktu a cestě k Bráně Osudu už nestálo prakticky nic v cestě. Zorkal se po zhodnocení situace rozhodl vzdát a hrdinové si mohli poblahopřát k titulu „Zachránci Argosu“.

Poznámky na závěr:
* Používat skupinu jako jeden funkční mechanismus lze podle mého názoru především tehdy, když je ovládá jeden hráč. Ve více hráčích začnou jistě hrát role i osobní zájmy a dohoda se může zkomplikovat. O to blíže má taková hra ke skutečné hře na hrdiny než k počítačové RPG.
* V družině by měl být zastoupen bezpochyby léčitel a jeden střelec. Ovšem nastává znovu problém, že pokud bude léčitel (Gor) jenom léčit, nebude mít dost zkušenosti na postup, což jeho hráče může iritovat. Na druhou stranu aktivní Riel může na třetí úroveň „vyletět“ značně rychle.
* Hrdinové by se měli držet pohromadě a krýt si záda. Vzhledem k rozměrům kvádříků a polí na plánu tak budou vznikat nepřehledné situace, ale je třeba si uvědomit, že většina nestvůr se může pohybovat rychle a jakmile nějakou postavu sevřou do obklíčení, nastává krize.
* Toto jsou postřehy z mé druhé hry (ve dvou), takže samozřejmě nejsou úplné a vyčerpávající. Už se ale moc těším na další tažení a zejména zkušenost se hrou ve více lidech.


Naposledy upravil Shark dne 02.1.2007, 07:41, celkově upraveno 2

Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 01.1.2007, 22:50 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 22.12.2006, 18:22
Příspěvky: 56
Bydliště: Praha 3
Zajímavý popis, především pro mne, protože s pokusy o postup hrdinů v jednou chumlu jsem se setkal a zatím jsem se dokázal ubránit, zřejmě zde to že jsou všechny postavy hrány jedním hráčem hraje významný rozdíl. Chtěl bych se jen zeptat jak dlouho hra trvala, z popisu to vypadá na blesovou hru ve stylu rachle rychle ať se nezdržujem a ten *** nemá čas něco vyvolat...

_________________
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 01.1.2007, 23:05 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: 01.1.2007, 19:52
Příspěvky: 19
Nebylo to zase tak rychlé, hráli jsme dobře dvě hodiny. Nepopisoval jsem všechny střety, rozhodně se nejednalo o procházku, zejména ty boje v bažinách byly docela urputné. Na druhou stranu se mi při nich podařilo zahnat Zorkala do defenzívy, což o mnohém rozhodlo. Pohyb ve formaci je také docela pomalý, což dává Zorkalovi šanci se postupně posílit - ovšem vyplatí se spíše koncentrace nestvůr na několik málo míst než jejich přílišné rozptylování.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 01.1.2007, 23:16 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 22.12.2006, 18:22
Příspěvky: 56
Bydliště: Praha 3
dvě hodiny není zas tak málo, ale míň než průměr... kdosi tu psal o šesti(!) hodinové hře, (doufám že se nepletu, ale myslím že jsem si to zapamatoval dobře...) Největší nevýhodou hromadného postupu je asi obrovské ulehčení Zorkalovi se strategií, kdy nemusí hlídát víc míst na mapě, ale jak je vidět, zřejmě jde ze strany hrdinů překonat i to:-) Největší nevýhodou tohohle postupu je podle mne pro Zorkala zase obtížnost neustále otravovat postavy třeba i s jednim duchem nebo hermannem s kostlivcem... prostě postavy keždou malou lest "převálcujou" a zbejvají jen ty větší (tedy kromě mnou oblíbených sebevražedně-vyvažovacích útoků:-). Už se chystám si tuhle strategii vyzkoušet i za hrdiny, tak uvidíme :-)

_________________
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 02.1.2007, 10:27 
Offline
 Profil

Registrován: 31.12.2006, 10:40
Příspěvky: 9
Bydliště: Polešovice , kousek od UHH
Cau,jo prvni hra nam trvala 6 hodin,ale druha uz jen 3 a pul. Vitezstvim pro Zorkala :) . jak jsem uz psal v jinem foru,je to dobra hra. Rad bych se dockal i nejake rozsireni a vylepseni.


Nahoru
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přeskočit na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits  
Český překlad – phpBB.cz