Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tak jak hra probíhala?
OdeslatNapsal: 01.12.2006, 18:10 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: 28.11.2006, 22:44
Příspěvky: 91
Bydliště: Praga caput regni
Většina hráčů si se zájmem přečte jak probíhaly hry ostatních. Zde můžete popsat průběh hry od začátku do konce, samozřejmě jen v hlavních bodech. Pokud chcete předat maximum užitečné a zajímavé informace, zaměřte se na to, jakou strategii jste použili, v čem byla výhodná a v čem ne. Také je dobré zmínit, kdy si myslíte, že některý z hráčů udělal zásadní chybu a kdy už byla hra vlastně rozhodnutá a co k tomu nejvíc přispělo.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: vyváženost?
OdeslatNapsal: 27.12.2006, 10:36 
Offline
 Profil

Registrován: 21.12.2006, 15:59
Příspěvky: 10
Jak tak pročítám jednotlivé reporty, tak mám pocit, že zatím vyhrává Zorkal velkou většinou? Kde dělají hráči chybu?


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 27.12.2006, 13:15 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 04.12.2006, 00:06
Příspěvky: 8
Je dost dobre mozne, ze postavy casto podlehnou predstave o sve neporazitelnosti a odkryji se nestvuram. Co jsem procital ruzne reporty casto se tam odehrava situace typu: Postava postoupila na druhy level a bezela sebrat poklad kamsi do podzemi. Nebo, postavy byly zranene, stahli se do mesta, jenom Choros ve vidine postupu na dalsi uroven jeste vzdoroval hermanum v bazinach.

Podle me, pokud nastane situace, ze postava se ocitne sama alespon na dve kola bez pomoci, pak shcopny pan dornu ji ve vetisne pripadu (pokud to nema ta postava hodne dobre promyslene) proste zabije. Casto nastava situace, ze jdou dve postavy do bazin a nemaji nikoho, kdo by jim branil zada. Pan dornu nalihne hermana pred vychod z bazin a tim ma vzasade vystarano.

Pokud jdou postavy spolu ve skupince a zvladaji si kryt zada, pak je primy utok nestvur pro pana dornu jenom velmi obtizny. (pochopitelne, za bezpecnost se plati mensi flexibilitou a koncentraci vsech sil pana dornu na jedno misto). Trik je dokazat dobre oscilovat mezi uzavrenou formaci a nekolika skupinkami, ktere jsou si vzdy schopny v pripade nouze pomoci.

Poslednim faktorem ztezujicim hru postavam je jejich individualisticky pristup. Teoreticky kdyz kazda postava hraje za sebe, snazi se sbirat zkusenosti, poklady atd, snizuje celkovou schopnost koordinace druzinky. Pan dornu ma tu vyhodu, ze jeho nestvury se nehadaji mezi sebou, kdo pujde pro poklad a kdo bude kryt zada. :o)) Jednoduse receno, vhodna mira altruismu jedontlivych hracu podporuje celkovou efektivitu druziny. Casto se vyplati pomoci na prvni uroven nejprve jedne postave s nejakou dulezitou vlastnosti a teprve potom se zamerit i na ostatni.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 27.12.2006, 20:12 
Offline
 Profil

Registrován: 21.12.2006, 18:39
Příspěvky: 19
Bydliště: Ústecký kraj
U nás dělají většinou postavy tu zásadní chybu, že pokud se jim povede vyhrát nějakou větší šarvátku, soustředí se zejména na sběr pokladů a artefaktů, což se jim povětšinou vymstilo. Další rozhodující věc bych pak viděl v dobře nalosovaných rituálech Pána Dornu. Jinak souhlasím se Styxem, že viina dalšího lvlu většinou způsobí menší opatrnost a následnou rychlou a fatální smrt.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Vitezi Zorkal?
OdeslatNapsal: 28.12.2006, 00:09 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: 28.11.2006, 22:44
Příspěvky: 91
Bydliště: Praga caput regni
Almiho dotaz je super. Popravdě jsem si zkraje tak trochu říkal něco podobného. Několik posledních testovacích her těsně před vydáním mně osobně trochu vyděsilo, jestli jsme Zorkala neudělali příliš mocného.

Nicméně posledních několik dní zcela rozbilo moje obavy. Poslední dvě hry, kterých jsem se účastnil byly vítězné ve prospěch postav a to v obou případech hrál za Zorkala velmi takticky schopný hráč, v druhém případě dokonce zlopověstný id Zorkal sám. Přesto byl poražen. Proč?

Podle mého názoru zkrátka jakmile se hrdinové odnaučí školácké chyby typu "hele támhle je krásný pokládek, jen si pro něj zaskočím a hned jsem zpátky" nebo "tak pojďme do bažin ve dvou" apod. tak se šance silně vyrovnají a začnou postavy vítězit stejně často jako Zorkal.

Když si Almi přečteš můj "report ze štědrovečerní hry" (lépe řečeno jeho rozbor v reagujícím příspěvku), dočteš se jak asi je dobré uvažovat poté, co jsou hrdinové poraženi, a jak lze hned v následující hře strategii aplikovat a zvítězit.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 29.12.2006, 02:05 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 22.12.2006, 18:22
Příspěvky: 56
Bydliště: Praha 3
Souhlasím, zdá se že Zorkal vyhrává častěji, ale to jen díky chybám hráčů, já coby Zorkal jsem zatím vyhrával a přiznám se že jistě v mnohém právě díky tomu že všichni začínají, ale jsou i chyby jež se tu nerozebíraly - např. když jdou postavy ve velké skupině, nebo v jedné o mnoho silnější, Zorkalova, jinak složitá taktika se tak velmi zjednoduší a ve větším měžítku se uplatní fakt, že má těch potvor porstě moc, a může si je dovolit obětovat... zatím jsem narazil ze strany hráčá na jedinou zákeřnou taktiku (i když výše spíš hodnocenou záporně) a to na uplné rozbití skupiny (hrdinové pobíhalí zdnlivě zmatěně po celém plánu, míjí sebe nevzájem i příšery, likvidují malá skupinky a naopak se snaží ty větší obklíčit a pomalu sbírají artefakty... (sice nevyhráli, ale byla to zatím nejtěsmější hra, málem mě zabil Ragnar)


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 29.12.2006, 17:34 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: 28.11.2006, 22:44
Příspěvky: 91
Bydliště: Praga caput regni
Když jdou postavy ve velké skupině, dávají často Zorkalovi čas na shromáždění nestvůr a - jak říkáš - zjednodušují taktiku. Také pomaleji sbírají předměty, což se může stát ve chvíli, kdy je Zorkal napadne a výbava za moc nestojí dost osudným.

Separované pobíhání, které popisuješ, jsem nezažil, protože separované postavy většinou brzo umírají...


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 29.12.2006, 23:10 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 22.12.2006, 18:22
Příspěvky: 56
Bydliště: Praha 3
trošku to zpřesním, to probíhalo asi tak, že dvě, tří kola hrdinové běhali po podzemí a pak se srazili v menší skupině u tý, který to zrovna nešlo (rzuměl pokoušel jsem se jí zabít) chvíli to vypadalo, jako že ne já lovím postavy, ale postavy skupinky mých, právě nalhlých příšer... Takový taktický neustálý přeskupování. Ala jak jsem napsal, nakonec neuspěli, i když si myslím, že i kvůli tomu, že dlouho odkládali otevření brány Osudu(taky jim pomohlo, že jsem nedostal Trnový portál ani černý pramen), ale rozhodně, třeba i jen pro zábavu doporučuji zkusit:-)


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 22.8.2007, 15:29 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 22.8.2007, 15:14
Příspěvky: 160
Bydliště: kousek od Prahy
Já uznávám, že jsem nováčkem, protože jsem absolvoval jenom 6 her - 3 za jednoho(či dva) z hrdinů, a 3 za Zorkala - a protože jsem 6x vyšel ze hry jako vítěz, tak si nemyslím, že by byla nějaká ze stran silnější.

Hrdinové volí strategii podle toho, v jakém složení jdou, případně co mají za karty pod rukou, Zorkal hraje podle svých rituálů a podle toho, co hrají hráči. Je to jako šachy - je to hra chyb. Rád bych si zahrál Dorna s různými lidmi a porovnal tak svoje poznatky - mám jen obavu, že Dorn poskytuje končený počet strategií, které se časem profláknou - rozhodně teď na začátku, když se zkoumá a testuje, má hra mnohem zajímavější náboj.

_________________
Věčněnespokojený zelený lesní mužíček


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 27.8.2007, 12:05 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 10.5.2007, 15:26
Příspěvky: 31
Bydliště: Žiar nad Hronom
Rethon píše:
Dorn poskytuje končený počet strategií, které se časem profláknou



Tak s tymto rozhodne nesuhlasim, bo som nazoru kolko ludi, tolko chuti a tak vzdy bude hra obmienana. Ved je to skoro sach a ten vzdy ked hram je iny, aj ked zaciatky a mozno konce su uz osvedcene tahy, no aj napriek tomu je kazda dalsia hra jedinecna.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 03.9.2007, 12:43 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: 22.8.2007, 15:14
Příspěvky: 160
Bydliště: kousek od Prahy
Lukas Bitala píše:
Tak s tymto rozhodne nesuhlasim, bo som nazoru kolko ludi, tolko chuti a tak vzdy bude hra obmienana. Ved je to skoro sach a ten vzdy ked hram je iny, aj ked zaciatky a mozno konce su uz osvedcene tahy, no aj napriek tomu je kazda dalsia hra jedinecna.


Já ovšem netvrdím, že je těch kombinací málo, ale je jich konečný počet - vidím to asi na: počet kombinací karet rituálů(12 nad 6), krát kombinace postav v družině (9 nad 5) krát kombinace požehnání ve hře (12 nad 5) krát 5! protože i ona vybraná požehnání mohou mít různé postavy krát koeficient začátku hry/agresivity hráčů/agresivity pána dornu - což je tak číslo 1-7 ..krát kombinace závalů (6 nad 2) ...snad vše - sčítat se mi to nechce, číslo je to ohromné, ale je konečné :) ... nicméně podle mě bez zdánlivě matematického pozadí je tak 20 druhů her, které kdybych pojmenoval, tak do nich nacpu každý vámi uvedený případ hry. Samozřejmě že beru v potaz jen ty hry, kdy někdo nejde přímo do záhuby a tak opakování této hry se nepředpokládá :)

_________________
Věčněnespokojený zelený lesní mužíček


Nahoru
 

 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: 05.9.2007, 21:11 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: 10.5.2007, 15:26
Příspěvky: 31
Bydliště: Žiar nad Hronom
Nic v zlom Rethon ale s Tebou aj tak nesuhlasim. Asi preto ze nexem si pokazit radost z hry. :D


Nahoru
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přeskočit na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits  
Český překlad – phpBB.cz